söndag 30 mars 2008

Bananer, äggkartong och hallonpaj












Ett tre-i-ett inlägg som jag inte kan låta bli att sammanställa.

1. Bananen
Alla vet ju att "transporter" av bananer kan vara ganska så knepig. Man lägger dom kanske i en handväska, en ryggsäck eller i en plastpåse. Antingen äter man bananen som mellanmål samma dag eller så glömmer man den. Några dagar senare har den fina gula bananen förvandlats till en brun-gul geggig massa.
Har hittat lösningen till "bananproblemet" på Designtorget faktiskt. Kolla bilderna så förstår ni. Plastbananen väger några gram, rymmer garanterat alla bananformer och bananen får minst en dags längre livslängd.

2. Äggkartong
Har ju berättat om äggkartongen som jag köpte på Stockholmsmässan. Den är som en "minivas" med plats för sex blommor eller dylikt. Under påsken innehöll den påskliljor, men nu har jag fyllt den med små kvistar som håller på för fullt att få gröna knoppar. Jag älskar min äggkartong!
Kvisterna kommer från en buske som under vintern har små vita bollar. Om någon vet vad busken heter, kommentera gärna.

3. Hallonpaj
Hade ju lovat Nettan i en kommentar i hennes blogg att prova hennes recept "Hallonpaj". Resultatet kan tyvärr inte visas på bild på grund av:
kl. 15:30 - plockar fram alla ingredienser.
- Vad ska du göra du för nå't, frågar mannen.
- Hallonpaj.
- Du, hur länge har Konst & Kakor öppet idag?
- Till kl. 16:00.
- Bra!
Det blev en snabbvisit på caféet. Kom hem med en lingonruta och en hallonmousse... igen, men nå't i hallonväg var ju planerat från början, eller hur!!!

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Vad jag skrattade när jag läste om din hallonpaj som inte blev något alls. Stackars dej.
Sen undrar jag om det inte är en snöbollsbuske som du har i din äggkartong.
Kramar