fredag 16 maj 2008

Suveräna statyer

Idag hedrar Google minnet av den första lasern med - i mina ögen - den sämsta temporära logotypen hittills.
Sedan fick ja ett mejl från min australiensiska kompis Frank med massvis med helt suveräna skulpturer från olika världsdelar. Har valt ut några riktigt häftiga exemplar som jag hoppas ni gillar. Vore inte så dumt att ha en eller flera av dom här i Stockholm, eller helt enkelt sätta igång och göra en själv. Mmmmmhhhh.

Mona Lisa
Mona Lisa statyn är väl kanske inte den bästa av alla, men då jag håller på med datorkonst så är jag mäkta imponerad: den är nämligen tillverkad av datachips och står framför ASUS HK (ASUS tillverkar bland annat moderkort och chips).
Några fler idéer!??? Om ja, så sätter jag igång direkt ;o)



1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Gör en tavla av alla Robs skruvar och muttrar,eller han själv förresten, det kan ju blir ett häftigt konstverk.
Kramar MrsBettan