måndag 23 juni 2008

Rock'n Roll Jamboree

Har svåra abstinensbesvär idag då Euro 2008 "vilar". Alltså får det bli lite konst igen. Den här gången något riktigt häftigt från Jäderfors Holme.

Jäderfors Holme
Då jag själv aldrig hört talats om Jäderfors Holme, så utgår jag iskallt ifrån att ni därute (med ett undantag - Olle) inte heller vet vart de ligger. Ju, holmen ligger i Gävleborgs län, närmare bestämd 1,9 km från Storbodarna, 3,7 km från Dalsäng, 2,6 km från Backa, 3,3 km från Vreten // 4.6km to Styttingarna // 4.6km to Djupdal // 4.1km to Överbyn // 4,1km to Ytterbyn, 7,6 km från Kalltjärn, 5,2 km från Järbo, 7, 9km från Backberg, 8,3 km från Åsen och 8,3km från Åttersta.
Nu vet ni exakt var Jäderfors Holme ligger, eller hur!???

Skönheter
Min arbetskompis Olle bor just 5,2 km från holmen - i Järbo alltså - och han besökte Rock'n Roll Jamboree den 7 juni med kameran i högsta hugg. När jag såg bilderna från evenemanget på hans webbplats började jag dregla... Vilka bilar alltså. Riktiga skönheter som lätt platsar på min konst(iga blogg). Har lånat "värstingfotot" från Olle, men om ni vill dregla lite ni också, så är det bara att kolla här.

Foyles war
"Foyles war" som startar klockan 21:00 ikväll får väl lindra mina abstinensbevär en aning. Som tur är börjar "Midsummer Murders" med en ny serie imorgon, så fotbollsberoendet borde avta lite till. Sedan får jag ju min dagliga dos igen på onsdag med matchen Tyskland-Turkiet. Med andra ord "I'll live".

PS: Om ni är intresserade av vad som händer i och kring Järbo, kolla då Olles webbplats. Jag lovar där uppe "på vischan" händer mera på en vecka än vad det gör här i Täby på ett helt år. Och Olle har koll på allt däruppe, han sätter liksom Järbo på kartan. Jag säger bara: Täby - stan på landet... och ...DS.

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Jag har också abstinensbesvär. Trodde självklart att det var match i kväll igen och blev helt tagen när det inte är någon mtch förrän på onsdag.
Häftiga bilar - det var sådana man var ute och raggade med på 60-talet på Kungsgatan. Trodde först att du tittat på discovery channel men läste sen vidare att du hade Olle på jobbet.
Jag kan tala om att jag i unga år var med både Rock Ragge och Boris och satte upp deras högtalare och sound m.m. eftersom vi var kompisar. Ganska kul så här efteråt.
Kram mrsBettan

Anonym sa...



My blog - cordyceps fungus