tisdag 23 december 2008

Idag har det varit jul

Tomte 1 - klockan 11:00
Jultomten kommer ju via skorstenen till alla snälla barn, det vet vi ju. Hos grannen några uppgångar bort har han valt att kliva upp åtta våningar och smyga in via balkongen... eller är han redan på väg ner.




Tomte 2 - klockan 13:00
Den här tomten valde också en konstig väg att kommer till ett snällt barn - mig. Han damp ner på hallgolvet via brevinkastet. Denna tomte är en "flaskis", det vill säga hans dräkt dras över en flaska och så står han där och tittar på vad som händer i hans närhet. Tack så jättemycket MrsBettan, han är verkligen söt och kommer nog att trivas här hemma hos oss.


Några tomtehändelser till - klockan 16:00-17:00
1. Idag var sista dagen av min utställning på Konst & Kakor. Har sålt hela sju tavlor och det är jag hur glad som helst över.
2. Fick en present av caféets ägare M-J också. Klockrent - en Hammarby kula. 1 000 tack!!!



3. Konst & Kakor stängde för jul- och nyårsuppehåll idag. Gissa vem fick allt kvarvarande "julgodis" med sig hem!?? Du är en ängel M-J!

Bortskämd
Har sagt det några gånger här på bloggen men måste bara upprepa det: jag är så himla bortskämd. Tur är väl att jag inser det.

4. Den här tavlan köpte jag av min medutställare Sandra Steen: Häftstift som är målade med glasfärg. Tycker tavlan är härlig men fick bara ett grymtande som svar av min man när han kastade ett öga på den. Okay då, tavlan är aningen kvinnlig (mycket tjejaktig till och med om jag ska vara ärlig) men jag älskar den och han kommer nog att vänja sig vid den, ha, ha.

PS. Undrar vad Googles färdiga present kommer att bli? Även om det kliar i fingrarna så ska jag inte kommentera påvens avsikt att "rädda mänskligheten" från homosexualiteten. Hoppas bara innerligt att mänskligheten räddas från honom. DS

2 kommentarer:

Mrs Bettan sa...

Vad häftigt med Hammarby-kulan tyckte jag. Och grattis till försäljning (som vanligt) på Konst och kakor) du är ju helt outstanding, säljer det mesta. Det är bara att gratulera. Kul. Men jag tror att allt beror på dej, du är en helt enastående person; glad, positiv, kreaktiv, lycklig. skapande, ja du är allt.
Älskar dej.
Kram MrsBettan

BP sa...

Tackar för alla dessa komplimang. Nu rodnar jag nästan. Tur att du är som jag, eller hur!!!!
Älskar dig med!
//Kram Beate