lördag 13 december 2008

Stjärnjul i Philadelphiakyrkan




Om någon hade sagt till mig för sisådär 10 år sedan att jag skulle titta på Stjärnjul föreställningen hade jag skrattat. Jag skrattade idag med men då hade jag sett showen som var riktigt, riktigt bra. Otippat för mig, eller hur?! MrsBettan kommer att se ut som ett levande frågetecken tror jag...

Stjärnspäckat startfält
Det var Yvonne, min Barbershop sjungande arbetskompis som frågade om jag hade lust att kolla in showen idag. Och det hade jag.
Det var ett stjärnspäckat starfält som underhöll de 2 000 personerna i den fullsatta kyrkan.
Två körer
- Rönninge Show Chorus och
- The EntertainMen
- Monica Ramos spelade harp mycket vackert
- Carl Jan Granquist från Grythyttan var konferencier
- Hanna Hedlund sjöng och är gift med
- Martin Stenmarck, sångare han också.

Rockig show
Det var en professionell stundtals fräck och rockig show med min favorit jullåt "Fairytale of New York" (The Pogues) framfört av Martin.
Ja och ögonen fick också lite julgodis. Martin är ju sååååååå snygg och den unga körledaren för entertainment killarna var det definitivt inget fel på heller.
Tack så jätte mycket Yvonne, det var verkligen en top ten upplevelse.

PS. Fortfarande 13 sidor kvar av min egen bok. Men imorgon så... DS

1 kommentar:

Mrs Bettan sa...

Ja visst känner du mej, jag var som ett frågetekcen, men sen läste jag och fann att det var en lite rockigare variant. Det är kul att överraska varandra med sånt man inte hade en aning om, eller hur.
Kram och sov gott MrsBettan