måndag 16 mars 2009

"Happy Meal" No7


Fick ju ett presentkort värd 400 kronor hos Åhléns för några veckor sedan av Styrbjörn. Har burit den i väskan sedan dess och undrat vad jag ville köpa för pengarna. Måste ha kommit in i en ålder där mardrömmen "jag klarar mig utan presenter, jag har ju allt jag behöver" plågar mig.

No7
Ett (desperat) besök i det stora varuhuset på jakt efter något att köpa resulterade i upptäckten att de faktiskt säljer min favvo ansiktscrème. Alltså en sådant hypad gegga för 40-plussare som utlovar en 20 års face-föryngring efter bara två månader. Självklart tror jag på sådana marknadsföringstricks! Har använt crèmen i cirka ett år och kan konstatera att jag ser ut precis som ifjol… fast 12 månader äldre.

Två blir till fem
Greppade två No7 produkter, la fram mitt presentkort… då försvann kassörskan. Efter någon minut kom hon tillbaks med ett "Happy Meal" No7 paket innehållandes

- Beauty Serum (hypo-allergenic)
- Eye Cream (Smoothes, brightens and revitalises skin - hypo-allergenic)
- Day Cream (SPD 15 - hypo-allergenic)

Tack för att du köpte No7 produkter – typ. Mmmmhhh. Gullegull, sött, blommigt, rosa och babyblå, tjejiga fjärilar … riktad till 40-plussare…herregud. Ja, det är väl tanken och inte rynkorna som räknas ;-)

PS. Tack Styrbjörn för att jag inom två månader kommer att ha ett slät, glimrande och helt pånyttfött ansikte med SPD 15 ????????????????? som pålägg. Är inte SPD ett politiskt parti i Tyskland!? DS

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha......
"Lite svedd hårigt sälvförtroende"
Underbart!


Presentkort är kul.

Daniel sa...

Brukar använda tummeli på landet - spensalva som fungerat som hudsalva över 50 år!

Anonym sa...

HAHAA!!!! Jag såg ut som för ett år sen, bara 12 månader äldre!!! Vilket underbart konstaterande!!

Jag har inte testat krämen men om den nu är så hypoallergenic så kanske den kan användas av mig!?!

Ulrica sa...

Åhh - vad skönt. Jag fyller alldeles snart år, 42. Har 40 plus kräm och blir inte yngre för en dag. Vägrar att inte önska mig något och tänker aldrig önska mig "snälla barn", vilket trams... det kan de vara ändå. Nähä - min önskelista är superduper tung, jag vill bli firad. Helst kungligt! :)

Kul att du gillar Johan - men han är nog ganska okänd så vet inte om du hittar honom på google... Men jag kan ringa honom, vet att han ställer ut ibland så kan du kolla på honom, eller hans konst. Jag har tjatat på honom att han ska lägga upp sina alster på nätet och nu har jag fotat av en hel del så det kommer nog upp mer på min blogg.

Ulrica sa...

Just det - vår omröstning... (sitter samtidigt och asgarvar till Ballar av stål - lite ofokuserad) jag lägger nog min röst på Photos by storm den här gången (om jag nu inte röstar på mig själv vilket jag naturligtvis borde:)). Fast det är svårt för Millas är grym... gillar pistolen som pekar.

Ulrica sa...

Hahaha - nu tror dina andra vänner att jag stalkar dig....

Anonym sa...

Hahaha...jag har också någon kräm för att motverka rynkor men bästa knepet lär vara fotoshop ;)

Kram & godnatt

Anonym sa...

Hahahaha.. där fick jag mig ett gott skratt, tur att jag tittade in till dig.
Riktigt kul läsning.
Tack för titten.
Kram Di

Mrs Bettan sa...

Ja det är ju bara påhitt att man blir yngre och vackrare. Nä, det är bara fettsugning och operation som gäller om det ska hända något.
Fast vi är ju vackra som vi är, eller hur.
Kramis MrsBettan

Anonym sa...

Du kanske är 15 år yngre om några veckor efter att ha använt den där krämen.

Anonym sa...

Eller så kan du tacka Styrbjörn för att du kommer att ha Sensory Processing Disorder (SPD), a complex disorder of the brain, haha:-D

Jag vill tacka DIG för det underbaraste förbud jag nånsin fått, men tesstamentet kommer dessvärre att vikas ihop. Men pånyttfödelse är inte ett okänt koncept i min värld heller;-)

Anonym sa...

Happy Meal-grejer är KUL att få! ;) Ska jag bekänna, jag har faktiskt hos en hamburgerkedja köpt barnmenyn bara för att få brevpappret som var så himla sött! ;)
Expediten har tittat sig omkring och undrat VEM som skulle få maten.
Nä, jag är ingen Lasse Anrell men jag har ju en farmor som förser mig med pelgagonskott antingen jag vill eller inte. "Här får DU Malin!" och jag, jag står ju där och bara ler. "Tack, tack, tack!"

Förresten är "skrynklor" gulligt. Min gammelfarmor var alldeles skrynklig i ansiktet och hon är en av de gulligaste tanter jag någonsin träffat. Fast okej, hon var över 100 år...

Daniel sa...

Har du googlat Tummeli ännu? Är i grunden spensalva med används på människofejjar oxå. Bekväm å len salva ska jag få be att få tala om.

Anonym sa...

Jag tror att knepet är att försöka fördela rynkorna. Bara man ser till att man har fler skrattrynkor än bekymmersrynkor blir det bra.

Anonym sa...

Så hur går det med insmörjandet? KÄNNS det åtminstone annorlunda? :)