torsdag 12 mars 2009

Konst hela dagen

Tre arbetskompisar och jag ansvarar för konstklubben på jobbet. Vi har delat upp "styrelsearbetet" och smart som jag är (vad var det jag sa...) har jag lyckats roffa åt mig russinen, och det är många.

Stundande vernissage
Inför vernissagen den 31 mars gäller det ju att vara klar med:
- 450 konstverk och cirka 40 konstnärer ska presenteras i en katalog.
- Katalogen ska kopieras i 80 exemplar
- 450 tavelskyltar ska sättas upp på 70 meter vägg i korridorerna
- Namnskyltar, programblad med mera ska vara färdiga.

Cyan - magenta - gult - svart = CMYK
Allt blev klart idag och jag kan med nöjd min konstatera att jag "cmykade" till det ordentligt för vår kopiator. I ovan nämnd ordning drog färgpatronerna en sista suck. Duktig Grid (namnet på maskinen), snyggt jobbat!!!

Cool länk
Som en skänk från ovan (nja inte riktigt, skänken sitter i bortre korridoren) kom kollegan Bosse med ett förslag till en duktig fotograf som skulle vilja ställa ut hos oss. När jag såg hans mycket proffsiga hemsida var lyckan inför vernissagen totalt. Kolla in Kristofers underbara foton (bland annat en dokumentation om Slussen här och berätta vad ni tycker. Jag är i alla fall helt såld!

PS. Bilden jag laddar upp har ingenting med konst att göra. Fel förresten för det måste väl vara en konst att glömma sin båt på det här sättet. Fotot låg i inboxen imorse och fotografen är kollegan Pär. Tack, mera sådant! DS

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha...jag gillar inte russin :) Fast antagigen gillar jag de russin du talar om :D

KOnst hela dagen, det lät härligt!

Kram och godnatt!

Anonym sa...

Låter som att du har att pyssla med på jobbet...

Kottebys nya sidan...Det var litet...otippat. Den ser ut som magasinsbloggarna för Måbra och andra tidningar.

Ulrica sa...

Shit vilka grymma bilder... Prestationsångest!!! Och herrejösses vad du är effektiv och duktig. Värsta fixaren:)

Har du kollat in nästa krativa fotouppdrag? Min hjärna går på högvarv... Tror jag har en ide - efter att ha sett Kristoffers bilder, herregud hur ska jag fixa detta...:)