lördag 4 april 2009

Guldkanta(n)d tillvaro

Ända sedan jag såg Bilduppdraget "Morgonstund" igår har jag tänkt på guld i allmänhet och guldtänder i synnerhet. Se gårdagens inlägg om ni inte hänger med!



Strålande sol
Solen har värmt huvudstaden från en blå himmel - hela dagen. I min enfald trodde jag att alla skulle gå omkring med ett leende på läpparna, vilket borde inneburit att de varit tvungna att öppna munnen för att avslöja eventuella guldtänder.
Var uppenbarligen alldeles ensam om att njuta av det fina vädret med uppdragna smilband. Synd!!! Inga guldgaddar, måste vara titanskruvarnas fel antar jag.

Alternativ
På jakt efter ett eller flera alternativa guld- och morgonrelaterade motiv kom jag endast fram till bilderna jag laddar upp. Nej, ni behöver inte tala om för mig att de inte har något med "Morgonstund" att göra, jag vet. Undantag guldägget kanske.

PS. Hoppas min konstiga hjärna får lite frid ikväll och börjar koncentrera sig på något annat än guld som morgonstunden ju i alla fall inte har i munnen, då den inte har en sådan. Jag menar vad är det för fel på en kaffekopp och en tidning egentligen för att illustrera temat?!!! Inte tillräckligt konstigt helt enkelt. DS

3 kommentarer:

anne sa...

De som har guldtänder kanske inte har dem som framtänder...Du hade nog behövt be om att få ta dig en titt på molarerna du! Jag hade gärna sett fram emot ett guldtandsfoto!:)

Ulrica sa...

Hahaha... under mina år på jorden har jag då aldrig träffat på någon med en mer underbart konstig hjärna som din. Var kommer alla tankar ifrån som ständigt korsar varandra för att plötsligt sticka iväg i en helt ny riktning. Jag säger bara fantastiskt! Får att fånga guldtänder på framgaddarna hade du nog varit tvungen att kasta dig på ett flyg till staterna och leta redan på någon rap-artist med mycket bling-bling även i munnen :)

Och dina bilder... sorry.. det är svårt att trycka in en morgonstund där... Men å andra sidan är detta hos dig så - det funkar:) Min, jag vet lite medioker men jag gillade det mjuka ljuset på filten och speglingen i kaffet. Bananerna var så mycket roligare:)

Ha en underbar söndag härliga konstiga du.

Malin B sa...

Attans då att ingen visade guldgaddarna! ;)
"Om du möter en människa utan leende, ge dem ett av dina!" ;)
Ibland brukar jag prova, le åt vilt främmande människor bara för att se om de ler tillbaka. En del ler jätte glatt och stort tillbaka medans en del ser ännu mera irriterade och sura ut än andra, men då ler JAG destå större så då blir det ju någon nytta med det ändå. ;)
Ibland brukar jag tänka på de där som blev smittade av leendet, tänk om det "lyfte" deras dag och det blev LITE, lite gladare. Så härligt isådana fall. =) Det är ju gratis iallafall...