tisdag 20 oktober 2009

Att...

... sitta bredvid en kvinna på tåget som jobbar hos Kronofogden är informativ. Tyvärr somnade hon redan vid Bråvallavägen i Djursholm och la pappren upp och ner. Tjuvläsningen var kort men intensiv. Nej jag tänker inte avslöja vad jag fick reda på och om vem ;-)

... får en "hängande cocktail" i inboxen när man kommer till jobbet på morgonen tyder på ett härligt konstigt sinneslag. Mitt... bland annat ;-)

... mellanchefen jobbar hemifrån - ganska långt från Stockholm och med tveksam internetanslutning - är helt okay. Tur att man har kollegan Sören som är en suverän "stand-in". Tack Sören, du är en ängel.

... börja grina under Walt Disneys senaste film "Upp" är inte normalt. Att göra samma sak under kvällens episod av "Ugly Betty" är inte normalt heller. Men ibland blir det bara så... och det är inget konstigt alls ;-) Jag tittade på tv-serien.

... laga en potatissallad utan att ha potatis hemma resulterar i en pasta ditto.

PS. Har bilderna ovan något med inlägget att göra? Klart dom inte har, men jag gillar "flugkonst". Hoppas ni gör det också ;-)

14 kommentarer:

Lissen sa...

Flugbilderna fick mej att luta mej nära skärmen, fnissar....

Tja ibland kan man gråta över det mest konstiga... det är väl något inombords berörs... ibland har man inte koll på sin egen insida......

S o F sa...

Att jag någon gång i livet skulle sitta och skratta framför en dataskärm åt flugor, var väl inte särskilt sannolikt.

Men OM det skulle inträffa, så var det VÄLDIGT sannolikt att det skulle ske när jag läser ett inlägg på bloggen Konst eller konstigt.

Tack för att du finns - du gör livet roligare!

Varma kvällshälsningar!

Olga T sa...

He, he! De där flugorna var underbara!
Kronofogdekvinnan borde nog inte jobba så där mycket. Usch vilka följder det kunnat få om det suttit någon annan bredvid henne.

Olga T sa...

Nu imponerar du på mej!! Solhatt heter blomman. Vit solhatt är detta.

Jess sa...

Haha, flugorna är ju hur coola som helst!
Vad är en "hängade cocktail"?

BIldgatan-Avsändare Margareta sa...

=) =)bilderna helt ok.

Det är ju konstigt att de överhuvudtaget får ta med sig handlingar hem.

Potatissallad utan potatis? Nåja är man konstig så är man ju och då går det väl.

En annan har sovit hela kvällen och hade nog gjort det ännu om det inte var ett intyg jag var tvungen att skriva för jag har så ont i mon högra arm så att sitta framför datorn är inte att rekommendera för mig, men det är tur att det finns tabletter ibland.

/Avsändare Margareta

Annela sa...

Hej! Jag hittad hit via SoF och blev glatt överraskad. Jag älskar flugbilderna och kommer gärna tillbaka hit.

Daniel sa...

å aldrig det blir som man tänkt

Livet e fullt av äverraskningar säj!

PRuddan sa...

Ja man kan få reda på både det ena och det andra när man reser....Förvånar mig ofta över hur indiskreta många medmänniskor är :-)

Petra sa...

Själv har vi en liten Hubert flygande här hemma sedan en vecka. Vill inte släppa ut honom i det kalla utan han får övervintra hemma hos oss.

Jess sa...

Orkidéer är lätt, vattna dem typ en gång i månaden! ;)

anne sa...

Får man verkligen sitta och läsa sådanan papper på public transportations? Jag undrar....

Malin B sa...

Trodde det skulle bli "Två flugor i en smäll". ;)

Du, man behöver inte vara det minsta normal!

anne sa...

Du hade kunnat gå rätt in i den berömda väggen om du följt skylten!!!

Bra med namntävling, men se nu till att den pågår några dagar så att man hinner tänka till ordentligt!

Jo, både äldsta sonen och maken har en del rosa kläder och det är väldigt klädsamt på dem. Kanske apparaten visst är en han!