fredag 23 oktober 2009

En sjuk dag

1. Såg fem gravida kvinnor på restaurang Station idag, varav en gick med kryckor. Graviditet kan inte klassas som sjukdom, men kryckor kan ;-)
2. Iaktog ytterligare fyra kvinnor och två män med kryckor på samma ställe. Sjukt!
3. En bordsgranne på restaurangen hade gjort sig illa och haltade rejält. Halta är ju också en sjukdom.
4. Pratade "åldersboende" med kollegorna Eva och Mette. De hade varit på konferens igår (inklusive ett besök på Stadsteatern med pjäsen "Sista dansen"). Konferensen gick ut på att man ska agera i tid innan man blir för gaggig (demens är en sjukdom). En slutsats var att bo nära en hiss, vilket jag har gjort i minst 30 år. Framförhållning kallas det.
5. Pratade vaccins vara eller icke vara med tanke på "svinis", vilket onekligen är en influenasjukdom.
6. Fick mejl från kollegan Anders som uttryckte "en stilla förhoppning" om att jag kunde snygga till en plan om "Skötsel av elektriska starkströmsanläggningar inom Landstinget". Alla sjukhus drivs i Landstingets regi.
7. Missade 73:an på vägen hem men hann fota dess sjuka bakdel.

Sjukt underbart
När expediten hos Åhlens såg min berlocksamling runt halsen utbrast hon spontant att jag definitivt skulle ta ett silversmycke ???????? Jo, om man köpte Dove produkter för 300 kronor fick man ett "Wonderful" halsband (värd 99 kronor). Nu köpte jag lite småplock för endast 48 riksdaler och inga Dove. Men halsbandet fick jag ändå. En sjukt underbar tjej bakom kassan måste jag säga.

Min award
Tänkte ge denna "Wonderful" award till mina IT-bästisar Totte och Radde (helt tippat) och till er bloggare därute som förgyllar mina kvällar (inte otippat det heller).

PS. På söndag blir det namntävling här på bloggen, så "stay tuned". Vinnaren får ett helt suveränt pris... så mycket kan jag redan avslöja nu. Undrar om jag ska vara med själv ;-) DS

13 kommentarer:

Jess sa...

Du har minsann sett en hel del "sjuka" saker i dag! ;)
Lego-berlocken är såå häftig. Stod och tittade på en sådan på Malmöfestivalen men det blev inte av att jag köpte den.
Angående awarden så borde du ha en själv som förgyller våra vardagar! :)

Olga T sa...

Sjuk dag - ja! Så även här, bokstavligt talat. Vaknade kass idag, fixade jobbet men hamnade i soffläge så fort jag kom hem. Ny förkylning med värk i kroppen och bihålorna:( Tycker lite synd om mej själv idag. Fotot med bänken är två veckor gammalt. Idag har det regnat och varit både grått och mörkt även här.

Malin B sa...

Wounderful! =)
Jag hade genast plockat ihop Dove-produkter. Köpte faktiskt en Dove-rollon i dag. Attans att det inte fanns halsband här hos oss.
Perfekt att få ett halsband utan att uppfylla kravet! =)
Där ser du, ni har allt lite "gratisprodukter" hos er också!!!

Anders W sa...

Vilken spanare, jag är imponerad

Lissen sa...

Oh jag vill också ha en Wonderful halsband!Känner feelgood stämmningen (hör någon fd präst sjunga på Skavlan.... nu kommer Lisa Nilsson också.... mmm vackert)

Vart köper man legohalsband... eller borrar man själv?

Totte och Radde är värda en Award, så mycket glädje jag/vi har haft av dom!!!!!


Du är ju suverän med dina ordvändningar, därför uppskattar jag din kommentar. Tack

Olga T sa...

För att beklaga mej ytterligare ska vi på mitt jobb åka till Stockholm på söndag morgon och förena nöje och jobb några dagar......får pröva alla huskurer som finns.

Per-Anders sa...

Blir lite nyfiken på den "sjuka" bussen. Åkte den omkring så där med maskinrummet blottlagt?

S o F sa...

...å jag tycker du är sjukt wonderful mot mig = väldigt snäll.

...å vilken himla gullig affärstjej, snacka om att man skulle bli sjukt glad över att möta en sådan.

...å tänk om jag bara kunde komma på nåt sjukt bra namnförslag på söndag så jag vinner.

Vi "ses"!

Jess sa...

sv: Vet inte om du hittade Photo Booth, men det är ett program till Mac (PC?) där du sitter framför datorn och blir fotograferad med olika effekter. Helt onödigt, men lite roligt!

PRuddan sa...

Sjukt kul :-D

Petra sa...

Ibland finns det snälla människor.

Och du, nä jag tränade inte igår :-) Ha en skön lördag. Kram

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Skrattar, inte helt otippat?

Sjuk var det verkligen i ditt inlägg och en riktigt sjuk dag, jag har också haft det idag men av andra orsaker =) åldern tar ut sin rätt om jag så skriver.

Sak bli spännande med namntävling men där är jag dålig, riktigt dålig men det ska i alla fall bli spännande.

/Avsändare Margareta

Marita sa...

Wonderful – själv har jag en liknande som det står Makalös på som jag har fått nån gång.