tisdag 29 december 2009

Hörd från toan

Det här mejlet fick jag av MrsBettan imorse. Ha, ha, ha...

Jag hade precis satt mig ner på den offentliga toaletten när jag hörde en röst från toaletten bredvid som sa:
- Hej hur mår du?
Jag är inte precis den typen som brukar konversera med främlingar när jag sitter på toaletten men jag vet inte vad som flög i mig för jag svarade:
- Jo då, jag mår väl bra..
Och den andra killen svarade:
- Vad gör du för någonting då?
Vad var det där för någon dum fråga tänkte jag men svarade:
- Jo jag är ute och åker med bilen lite.
Det enda jag har i tankarna just nu är att bli klar så fort som möjligt så att jag kan gå därifrån, när jag hör att mannen i båset bredvid ställer en ny fråga.
- Kan jag komma över till dig sen?
Hmm, tänkte jag det där var också en konstig fråga. Hövlig som jag är så svarar jag ändå:
- Njae det ska komma förbi några från jobbet senare så det går nog inte så bra idag.
Då hör jag killen bredvid nervöst säga:
- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid som sitter och svarar på allt jag säger till dig. Hej då.

I rest my case. Ni vet ju vad jag tycker om mobiler;-)

PS. Om ni gillar dasshumor så kolla här!

10 kommentarer:

Em sa...

Hahaha! Jag har hört den innan, men det var inte fel att läsa den igen. Den är bra!

Petra sa...

Hahahaha, jag dör vad fel det kan bli ibland. det skulle lika väl kunna vara jag som gör en sådan sak. Söta bajskorvar du har på bild :-)
Kram

Nina sa...

:-D Riktigt kul!!! LOL! Jag hade inte hört den tidigare... Ja, ibland blir det lite fel med de däringa mobilerna... ;-)

S o F sa...

Vilken ångestframkallande och sjuk bild! Och....rolig??? Och hemsk, samtidigt!
Om det nu är chokladmousse som (ev) serveras på bilden, så kan jag säga att den hade jag inte klarat att äta upp.

Historien är däremot enbart rolig. :)

Ha det gott! Kallt eller?

Olga T sa...

Inte hört tidigare.
Skrattat högt!
Tack!

Jess sa...

Hahaha! Den var bra! Bilden till också!!

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Ha, ha, ha och hi, hi, hi ... Jag kan verkligen inte sluta skratta.

Hade det varit jag så hade jag suttit kvar länge till jag varit säker på att personen bredvid var långt, långt borta och aldrig skulle se och förstå att det var jag som suttit bredvid.

Jag är inte någon mobilälskare men skulle inte klarar mig utan, bara för att ringa. Jag är envis med min gamla Ericsson och vill inte ha någon ny -har inte ens kamera på min. Jag tycker det är extra jobbigt med alla som bara går och pratar i tomma luften, nu kan jag förstå att de inte är helt galna men från början funderade jag mycket.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Förresten var det kul att du också bidrog med lite dasshumor och hos mig finns det mycket att tömma. =)

anne sa...

Hahahahaaa! Den har jag inte hört förrut!!! :)

Gun sa...

Hahahahaha! Jag har hört den förr, men den är otroligt rolig!:D