söndag 3 januari 2010

Sysselsättningsproblem: "Fjantigt"


Leddy: Jag fryser - burr, burr. Kan du ge mig en värmande kram?
BP: Jo, nej - jag ska till Täby centrum. Frysen och kylen är tomma. Vi måste ju ha nå't att äta ikväll.






BP: Du kan få hänga med om du vill! Bilens häckvärmare är riktigt sköna.
Leddy: Usch nej, skämtar du. Det är ju 10 minusgrader därute. Djurplågeri är vad det är.







BP: Kom igen nu, tänk att du är en isbjörn. Var en riktig karl nu!
Leddy: Ditt eviga tjat. Hur känns det med en rak höger?! Den känns, va!
BP: Outch!





Leddy: Gud vad du ser löjlig ut i dina långkallingar förresten. Hörde du inte vad din man sa till dig när du frågade om outfiten var sexig?
BP: Jo... men det har jag förträngt.
Leddy: Han sa: "You're always sexy chicken!".
Sedan blev det tyst. Då la han till:
"I lie to you anytime you want".

BP: Boohoo.
Leddy: Förlåt BP, att strö salt i såren var visst ingen bra idé. Men kolla den stora bilden - "friends":-)))

PS. Jag känner minst två killar som tycker att det här inlägget är fjantigt. Men det är helt naturligt: min hjärna har drabbats av (permanenta) köldskador med sysselsättningsproblem som följd;-) DS

16 kommentarer:

Em sa...

Haha! Du har också barnasinnet kvar verkar det som. Gullig nalle, det är viktigt att de ser mjuka ut! Jag har några stycken i sovrummet som vaktar mig när jag sover. :D

Marita sa...

Du är inte alls fjantig bara charmig. Snygga spiror föresten. Varför ska man frysa när det finns långkallingar? Go fore långkallingar

Olga T sa...

De här var mycket mer klädsamma än de förra :)
Jo den här kylan går en på nerverna men nu har temperaturen stigit till -5 och jag tog mej en rask promenad efter att ha spelat hjärngympaspel hela dagen. Det friskade upp och kinderna drog intr ihop sej allt för mycket.

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Jag skrattar verkligen, högt och ljudligt (nu har det tonat ut) Både åt hur fjantigt sysslolös du är, men trevligt, och dina mans minst sagt härliga kommentarer.

Fast jag måste säga att om han såg dig i de blå och nu ser dig i de svarta slimmade så måste han se en stor skillnad annars är han ju blind.

Sedan en fundering -vet du hur en isbjörn ser ut?

Nu ska jag ut, men med bilen ska göra det mindre trevliga och åka med Lilleman till stationen.

Malin B sa...

Fast JAG fick ett gott skratt av din makes kommentar! =)

Jess sa...

Snygga nya långkalingar!
Man får ju ha något att sysselsätta sig med, det här kallar jag god fantasi! :)

Ulrica sa...

Hahaha.... du är fullständigt galen. Härlig men galen. Och vem tänker sexig när man riskerar att få köldskador bara man sticker näsan utanför dörren. Ja... ska vara osäkra tonåringar då, men det har vi ju lämnat bakom oss ;)

En fantastisk skön fortsättning på 2010.

anne sa...

Inte det minsta fjantigt! Om man inte har barn eller husdjur att prata med/om, så tager man vad man haver, gosedjur goes a long way! :)

Låt maken ljuga hur mycket som helst, när man har långkallingarna kan man få inbila sig att man är sexy...

Lissen sa...

Här var "bara" -8 idag. Har vant mej nu så jag tyckte det var riktigt varmt idag.
Tycker både du är härligt barnslig och hellre varm och go, än sexig!

I like your, kallingar!

Em sa...

Sv: Tack! (Jag gillar att vara galen.) :D

Ellis sa...

Hahahaha skit sexiga långkalsonger! :D

sv: Jag utmanar alla som vill och inte har något att göra, du får göra den du med! :D Men läste i Guns blogg att hon inte hade något att skriva om så då kan hon lika gärna göra listan ! :D

Ellis är la fint.

Gun sa...

Humor är sexigt, så då är du sexig. Så det så! Leddy set inte riktigt ut som en isbjörn. Vi har en vit nalle som heter Teodorus. Han är nog en äkta isbjörn:)

Gun sa...

Sv: Jag såg Ellis utmaning, hahaha! Jag har att göra i morgon. Tack för tipset om Teodorus. Får se om jag får till något bra om honom:D

Godnatt och sov gott!:)

Anonym sa...

Vacker är den kvinna som inte fryser så på med långkallingarna bara!
KRAAAM Yvonne

anne sa...

Natten är avklarad, maken drog till jobbet. Hade det med nattens spärrballongeri att göra tro? ;)

Gun sa...

Jag skickade den "lilla" utmaningen vidare till dig. Hoppas du orkar:D