söndag 7 februari 2010

Fototriss: "Inuti"

Till Fototriss temat "Inuti" har jag valt att lägga upp tre vitt skilda bilder som jag hoppas ni gillar. Jag menar den här bloggen heter ju faktiskt "Konst eller konstigt" ;-)
Den här röda mannen hittade jag på en marknad i Gdansk ifjol. Han har onekligen många knivar inuti sin kropp. Ett annorlunda knivställ som inte skulle hamna inuti mitt kök, men mycket passade till Fototriss temat tycker jag.

Den här bilden visar byggnadsställningen som jag hade inuti min mun i november ifjol... hos tandläkaren alltså. Jag fascineras varje gång jag tittar på den med tanke på det "facila" priset den kostade mig. Man kan väl säga att det blev lite tunnare inuti min plånbok.

Avslutningsvis får ni njuta av denna somriga bild som jag tog från min balkong ifjol. Här ser ni en dubbel uppsättning av "inuti": människorna inuti korgen och gaselden inuti ballongen.

29 kommentarer:

Lisa sa...

Massor med "dubbelinuti" hos dig och fina bilder med...

Gun sa...

De där knivställen har jag sett på Mio i Uppsala. Ganska coola egentligen, men skulle inte passa hemma hos oss.

Den där byggnadsställningen ger mig rysningar. Kan tänka mig att det blev hål i plånboken efter det tandläkarbesöket.

En morgon för några år sedan landade plötsligt en luftballong utanför vårt hus. Det var en aning oväntat, men kul.

Smarta tolkningar av "nuti".

Ladyinblue sa...

Här var det helt annorlunda, de är klart.
Fina bilder.
Tack för titten

Benita sa...

Fin triss. Gillar luftballongen mest.

Olga T sa...

Röntgenbilden måste ju vara det närmaste inuti man kan komma!! du tänker så härligt:)
Jag tänkte lite extra på dej när jag la upp min triss idag. Visste att du skulle gilla den!

Em sa...

Jag har också sett knivstället innan, efter vad jag kommer ihåg var det inte särskilt billigt heller.. Roliga tolkningar!!

Photos by Storm sa...

Ja, det var en udda samling men intressant. Jag ryser vid bild ett och jag ryser ännu mer (ja, jag gör faktiskt det) vid bild 2. Stackars dig, och så ska man betala för det dessutom. Men trean ser härligt ut. Ha de gott/Lis

Ulrica sa...

Du har verkligen fått till det, som vanligt. Massor med inuti minsann. Och den inuti munnen, nä - jag är hysteriskt rädd för tandläkaren.

Marie sa...

Tack snälla gulliga du för så varm kommentar om mina makro bilder :-)

Här har du verkligen tolkat temat perfekt. Favoriten blir den röda gubben för den är bara sååååå makaber :-)

anne sa...

Det var ett väl utfört uppdrag du åstadkommit idag! :)

Ingen stol eller fåtöljflyttning i städsyfte med andra ord...;)

Em sa...

Sv: Det var storsint! ;) Men det var nog lite dumt att jag tog Carola som exempel, hon är ju lite omdiskuterad och jag är inte stormförtjust själv.. :D

Anonym sa...

Jag har inte kommenterat på ett tag, men nu känner jag mig bättre 'inuti'. Vi har faktiskt ätit lite mat i dag. Börjar t.o.m. sakna din matspaning. Hoppade över pizzan för någon dag sen av vissa skäl. Saknar mitt Google-konto.
//Red/Olle

Lissen sa...

Min dotter har en sådan där "woodogubbe" för tandpetare.
Vilken fin bild på luftballongen, jag skulle vilja våga åka!!!!!!

Mimmi sa...

Det var ju jätte häftiga bilder :) Den första blir ju absolut min favorit .. jag har aldrig sett en sån ..så det var jätte roligt att komma in hit och få se en :)

Ellis sa...

Jag tycker gubben är häftig med knivarna i sig, men skulle inte passa in i vårt kök nej.
Fina bilder förutom mitten då! Hoppas dock att fattigheten gjorde dig fin i mun?

sv: Haha men ditt sova bort är 2 h.. Mitt sova bort är HELA LÖRDAGEN hahaha.. Verkligen heeeeela... jag vaknade vid 23 något...

sv2: Hahaha jag sade det där till mamma med: De tar mig nog inte på allvar förran jag blöder i mängder, kan du ge mig en kniv så kan jag snitta magen så de kommer FORTARE!!!!????

SV3: Du är väl medveten om att jag bor i Stockholm? :) Jag är ju en ren stockholmare Beate! :O

Mona sa...

Jag gillar den röde mannen. Inte att använda i praktiken, men som konst. Väldigt fiffigt med röntgenbilden. Kan tänka mig att plånboken blev tom. Det kostar ju bara man öppnar munnen hos tandläkaren. Skulle vara kul att åka luftballong någon gång (tror jag...)
Min triss är detaljer från ett fartyg. Jag är inte alls hemma i båtvärlden, men jag stod på kajen och fotade genom ett "hål".

Petra sa...

Hur i hela friden tante du pa nar du kopte den roda gubben? Kram

Shannara sa...

Undrar om den röde gubben är knivskarp eller punkterad?

Och som vanligt är det bara jag som skrattar åt mej.

Ha det gott!

Jane sa...

Det var en kul triss, med olika inuti-bilder! Gillar knivstället!

Pjoltas sa...

Jag gillar det där knivstället som heter Voodoo, tror jag. Det skulle passa fint hos Pjoltas.
Jag får nog bege mig till Gdansk..för här i Sverige kostar det skjortan.

Jah Hollis sa...

Originella trissvarianter. Det där knivstället vekar lite makabert. :-)

Gun sa...

Sv: Jo då, han har fått jobb, men börjar inte förrän i mitten av April.

Anni sa...

En delvis läskig triss tycker jag - men otroligt udda och bra!

LissenTo sa...

Att åka skidor är speciellt, både på längden och tvären.
Ska snart iväg...... längtar.

Daniel sa...

Så fint!

De där knivarna skulle inte passa in här i finland då karar dricker sprit

Jess sa...

Vilka bra "Inuti" bilder!
Vet inte vilken jag gillar bäst, var och en har sin speciella charm!

Veronica sa...

Wow, här fastnar jag verkligen för din första bild!!!!!!! =)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Här var det INUTI.

Jag har inte så mycket förutom att skriva att jag verkligen gillar hur dina tankar går och hur du får till det. Jag far iväg så där ibland och då förstår ingen, när du är så där då förstår alla. Vad är skillnaden?

P.K sa...

Röntgenbilden är bara så mycket "inuti"-bild. Bra trisstolkning.