lördag 3 april 2010

Bilduppdraget: "Familj"


Den här helgen är det "Familj" som är temat för Ninas Bilduppdrag. Då maken inte vill ställa upp på bild ;-) väljer jag att visa er min "kokboksfamilj" i bokhyllan. Lätt att gissa för er vem som är min stora idol vad gäller matlagning:-) Man kan säga att Jamie Oliver nästan är en familjemedlem då vi provat två tredjedelar av hans recept.
För er därute i cybervärlden som önskar utöka er familj (utan att behöva köpa barnvagn, blöjor och välling) så kan jag varmt rekommendera Jamie som "bonus". Hans recept är enkla och tar sällan mera än en kvart att tillaga.

Fler bidrag på temat "Familj" hittar ni här.

PS. Lägger även upp en bonusbild på en "riktig" familj som dock saknar pappa;-) DS

13 kommentarer:

Rantamor sa...

Kul och fiffigt med kokböckerna. Men familjen and var ju bara så söt.
Min favorit. Fast jag gillar ju mat me...=)

Ha en fortsatt bra påsk.

LissenTo sa...

Synd att maken inte ställde upp! Men Jamie blir en stand in. Har inte prövat recepten men,det verkar vara toppen när det går så snabbt!
Ha en fortsatt skön dag. //Lissen

Jess sa...

En bokfamilj!
Vad trevligt!

S o F sa...

Kul tänkt BP!

Roligt med lite annorlunda tolkningar.

Ha det!

Olga T sa...

Det där verkar vara en kokbok för mej. Har ju sett honom på tv.
Andfamiljen är ljuvlig!

Monica o Jacob sa...

Tur man har vovvar och andra djur när familjen inte ställer upp;-)
Böcker var fiffigt det också.
Ha det bra;-)

Hörni sa...

Vilken trevlig kokboksfamilj du har! Jag gillar också Jamie, men har två böcker av honom.
Gullig lite andfamilj också.:)

Bildgatan-Avsändare Margareta sa...

Bokfamiljen och Oliver är inget dåligt val som värnar om barnen och deras måltider men än de flesta andra kockar.

Jag ska också lägga upp en familj. Den vanliga påskfamiljen hade jag tänkt mig får se vad jag gräver fram från gårdagen.

anne sa...

Sv. Ska man hitta på namn åt vilda djur...? Hur ska jag veta om det är henne jag ev träffar igen?

Fast det var massor med granar just där jag träffade henne, så kanske är det ett korrparadis?

Anonym sa...

Du har bra smak :)
Han är suverän, spontan, enkel och charmig, så ska det vara.
Ha en underbar påsk.
Helena

Maria Berg sa...

I dagens samhälle är det inte alls ovanligt att en pappa sakans så dom får väl också adoptera Jamie...

MB

GLAD PÅSK!!!

MB

Ellis sa...

Jamie Oliviers vaxdocka har jag bild på, med mig bredvid! :D:D:D

Lagar du go mat? :D Ofta?

Nina sa...

Kul tolkning både här och på "trissen"! Härligt med innovativt tänkande!