tisdag 19 april 2011

Den spontana fototävlingen är avgjord

När jag såg era bidrag till min spontana fototävling ”Hjärna” så blev jag mycket positivt överraskad. Inte bara att ni har förstått vad jag var ute efter utan jag blev väldigt imponerad över era varierade ”hjärnsubstanser” och er tolkning av dessa – substanserna alltså. Himla kul läsning och 1 000 tack att så många ville vara med. Det är roligt att vara spontan eller hur;-)

Stenhjärnor
Rantamor och Per-Anders visade till exempel stenhjärnor som senare även kunde tänkas fungera som protes. Per-Anders jag lovar det kommer att kännas tungt, väldigt tungt;-)

Fyra finalister
Jag valde ut fyra finalister till slutomgången:
SoF
Kicki
Simon
Jane

Och vinnaren är
Era bidrag var (ännu) mera utöver det (o-)vanliga om man säger så;-) Då tävlingen var inspirerad av bästaste vännen N som har en lika "konstig" humor som jag;-) så valde R och jag fotot som satt ”mitt i prick” och som vi vet han skulle valt själv. Stort GRATTIS Jane!!! Mejla din adress så får du en liten vinst med posten.
Del 1 av det vinnande bidraget har jag knyckt från Jane utan att be om lov. Del två hittar ni här. Men då hon har vunnit tror jag nog att hon förlåter mig;-) Dessutom är jag nästan säker på att hon har köpt blomkålen endast för den här tävlingen och käkat blomkålssoppa i två dagar nu;-)

PS. Ni som har hållit tummar och tår för N idag, snälla fortsätt med den övningen. I skrivande stund har varken R eller jag hört något. 1 000 tack!!! DS.

22 kommentarer:

Petra sa...

Härlig tävling du fixade. Självklart så håller jag tår och fingrar för er vän.

anne sa...

Ett så perfekt vinnande bidrag!!!! Me like very much!

För egen del glömde jag ju... :(

Malla sa...

Jag håller tummar och tår!

Freja sa...

Hmmm, kommer aldrig att kunna äta blomkål utan att tänka hjärna i framtiden... Härliga och kreativa förslag!

Monica sa...

Läckert, helt rätt vinnare. Grattis Jane;-)
Tummar och tassar är trimmade;-)

Kicki sa...

Roligt att jag kom till final:) Janes bidrag var ju perfekt! Kul att du har spontana tävlingar emellanåt! Jag håller tummarna! Kram

4U2 sa...

Vackert!
Ja, tummar och tår hålles förstås! Och lite till ...

4U2 sa...

sv: tack! Nej, tyvärr så bidde det ingen som ringde idag heller så jag står helt ... naken tänkte jag säga men det ligger ngt i det ... har inte fått läkarkontakt än. Vive la Suede!

Jane sa...

WOW, en så´n överraskning när jag satte på datorn! Nu vill jag naturligtvis tacka ICA-handlaren som gjorde det möjligt för mig att hitta den perfekta blomkålen, min dotter som vässar knivarna åt mig och Beate som ordnar så utmanande tävlingar! ;)) Tackar och bugar!
PS. Du har alldeles rätt, Beate, soppa i dagarna två ... men ack så god!!

Rantamor sa...

Tack för en trevlig tävling...
Blomkålshjärna....har man nog haft en å annan gång...tror jag.

Usch vad det har blåst kallt här idag...ja inte i tvättstugan då =(

Hoppas att det går bra för din vän...har hållit tummarna hela dagen, då MÅSTE det bara gå bra.....

Tjingelingkram...pippin hälsar till sin kompis kulan....

SoF sa...

Tänk att blomkål är så vackert -egentligen.
Tycker det ser ut som en liten skogsdunge. Fint!

Jag är glad över att ha mitt bidrag gick ända till finalen. :) Tack!

Natti natti.

Simon sa...

Kul med en topp 4 placering :)
det var många bra bidrag. Gillar vinnaren.

Kul att du gillade bilden :)
Det är mitt badrums fönster :) (Väldigt inzoomat) det guldiga är en lampa som lyser utanför.

Håller tummar och tår för N!

Bildgatan sa...

Det är bra att ha många rötter förgreningar i sin hjärna, när någon där finns det ändå mycket kvar. Gillade Janes tolkning.

Jag håller tummar och tår så mycket att jag inte ens klarar av ett inlägg idag. =)

Hoppas att ni snart får höra något, har förhoppningsvis fått något positivt redan.

Kramar till er - Godnatt.

Per-Anders sa...

En värdig vinnare. Vinnarbilden är grym!

Unknown sa...

Älskar blomkål! Särskilt stuvad sådan...
GLAD PÅSK du härliga bloggvän!
/SA

Jess sa...

Kul tävling som jag tyvärr missade, men det kommer säkert fler om jag känner dig rätt!

Jag gillar bidraget som vann! Så vacker en blomkål kan vara, vackrare än en hjärna! :)

Hoppas ni hör något från N snart! Håller tummarna!

Hörni sa...

Vilket roligt bidrag, Jane är en värdig vinnare, grattis till henne.:)

Pysselfarmor sa...

Blomkål så kreativt - värdig vinnare - grattis!

Hålles alla tummar och tår här...

BP - vi har en espressomaskin så du kan få espresso, caffe latte och cappuccino när du dyker upp. Ja, vi har bryggkaffe också...så vi är väl förberedd på en eventuell invasion ;-)

Olga T sa...

Blomkålen var en höjdare som jag inte sett förrän du visade resultatet. Kul bidrag!!
Tummarna hålls!

anne sa...

Sv. Du. Superflingorna knastrade inte alls så som jag hoppades!!!

Undrar om de var gamla eller om de ska vara så?

Lysande ögonblick! sa...

Håller såklart tummar och tår. Hårt!!!

Ellis sa...

Hahahah jaaa blomkål är ju den bästa kandidaten tycker jag som hjärnsubstans!