söndag 8 maj 2011

Fototriss: ”Drömma”

Till Fototriss temat ”Drömma” har vi haft hela veckan på oss att hitta lämpliga motiv. Hade lite svårt för utmaningen faktiskt då jag inte är en drömmare varken på dagen eller under natten. Är nog mera en önskare och det är inte samma sak… tror jag;-)
Alltså valde jag tre drömbilder jag tog under veckan. Ni håller kanske inte med min tolkning – att de är drömbilder alltså - men tänk på att ni befinner er på en något konstig blogg med en salig blandning som vill få er att le.

Knoppar
Stora träd med massvis med grenar är ju inget nytt. Men vad som fascinerar mig är dessa söta små knoppar på självaste stammen. Att dom dessutom satt i ögonhöjd medan jag väntade på bussen vid hållplatsen ”Norrtull” var en klar bonus.

Konst i stekpannan
Ja tänk att några stänk olivolja i stekpannan kan bli till ett konstverk i det här hushållet;-)

Cocoburger
Cocovaja vid Vanadisplan i Stockholm bjöd i veckan på en ny klämmgrillad macka – Cocoburger. Nej den innehåller ingen burgare utan hemlagad köttfärslimpa med olika tillbehör. Jag lovar den smakar minst lika gott i verkligen som den ser ut på denna drömbild.

Fler drömmar hittar ni här.

PS. Då det är drömväder ute så ska jag plantera mig på balkongen igen med en ny deckare. Kikar in hos er i kväll. DS

28 kommentarer:

Nett sa...

Tycker det blev en bra drömtolkning :) Ha en alldeles underbar Söndag!

cat sa...

Gillar skarpt stekepannekonsten!
Ska testa om jag kan få till någon sådan konst någon gång :)

Viktkamp sa...

coolt med knopparna =)

Barnens Hjältar sa...

Jag älskar alla dina inlägg, det hade inte spelat någon oll om de inte följt temat, det hade varit kanon ändå :P
Humor kommer man långt med. Jag gillar din drömtolkning med och jag håller med om att det var svårt denna veckan!

Axart sa...

Fina bilder, och o så gott det där såg ut:)

AX

Susanne sa...

Horde att det var runt 30, harligt!!!! Hoppas din dag pa balkongen har varit bra, jag ska strax lagga mig pa soltaket och bli uppassad. Ska ta en massa bilder fran Art Deco. Fantastiska byggnader.

Anonym sa...

Det blev en hur bra drömtolkning som helst. Jag som slutat äta bröd blev nu jättesugen på den där mackan!

Monica sa...

Bild ett läcker, trodde du satt plastblommor i stammen
Bild två trodde det var kiss innan jag läst texten ;-)))))
Bild tre skulle inte få visas i en blogg, här rinner snålvattnet så jag får hämta en servett;-)
Med andra ord en riktigt bra triss;-)

Olga T sa...

Du är ju för skön! Ett konstverk i stekpannan!! Me like:)

Simon sa...

Snygga bilder, gillar särskilt den andra, ser ut som en människa där i mitten :)
Kul att du gillade designen :) min bror gillade inte heller tapeten, ska se om jag kan hitta nån bättre i morgon :)

Sister Moonshine sa...

Man kan drömma om olika saker. Dina drömbilder var intressanta. Bäst gillar jag knopparna på trädet, som andas en härlig optimism. Bra trissat!

/Åsa

Selma sa...

Men var inte jag nyss mätt och nöjd?

Bildgatan sa...

Det är supervackert med knopparna och blommorna "direkt på" stammen.

Jag försöker tyda drömmen i olja och det blir ganska ... kan inte förklara.

Mackan ser god ut samtidigt som jag inte skulle klara av att få in den i munnen, men man får väl även dela på höjden.

Här (eller i stugan) har det varit drömväder idag, 20 grader och solen stekte hårt. I Luleå har jag ingen aning man jag tycker det känns kyligt nu när vi kommit hem. Kartan visar ju på fortsatt toppenväder över hela landet.

Sv. Din slutsats var mitt i prick, även om jag aldrig skulle försöka med mitt i prick bara för att få en på bild.

Jane sa...

Tänk vilken växtkraft det finns, de små skotten orkar ut genom den hårda barken ...
Konstverket med olivoljan är liksom två i ett - oljan skapar en bild och mellanrummen den andra :))
Tur att jag precis har avnjutit en god middag med lite grillat ... Cocovaja måste jag testa nästa gång det blir Stockholmsbesök!!!

4U2 sa...

Inga natt- eller dagdrömmar? Du kan få några av mig ;)
Stekpannefostret (fast ser mer som en man som "snott" fostrets plats)och knopparna gillar jag Verkligen!

Freja sa...

Gillar oxå såna träd, det ser så charmigt ut!
Sv: Båda barnen liknar mig mycket vilket gör att de är ganska lika varandra. Fast sonen är som en sticka och dottern ett muskelknippe. Och till sättet är de extremt olika...

Hörni sa...

Att önska kan vara att drömma, tycker jag.
Underbara knoppar! Så söta. Och din stekpannekonst är inte dum den heller. Och vilken otroligt drömlik macka! Blir hungrig! :D

PS: Blogg.se äter inlägg idag, tyvärr.. och kommentarer också tror jag. Ingen dröm för en bloggare precis!

thejeanettishway sa...

älskar den första bilden!!!
stod å hängde tvätt igår och slogs av samma tanke: nä, nu blommar asfalten :)
små skott rätt på gamla stammen.
det ger väl hopp om livet om något - även denna ryggradslösa dag... AJ! lumbago is my middle name//

4U2 sa...

God morgon! Skönt att få några ord av/från dig så här på tidig morgon!

Anni sa...

Är du sådan! Jag som är en drömmare ut i fingertopparna...

Ganska realistiska drömmar du fick till!

LissenTo sa...

Tror att kan man titta på knoppar på trädet och se konst i stekpannan så kan man drömma också. Eller så är det samma som att önska.

Du gör nog att dina önskningar går i uppfyllelse, för det mesta. Tror det är så du tänker, kanske.

Kram Lissen

Marie-Louise sa...

Vilken härlig tolkning :) Jaha då vet jag vart jag ska åka om jag blir sugen på en macka som ser underbart god ut, och inte har jag så långt heller :) Tack för tipset.

LEna Norgren sa...

Så enkelt att skapa konst...bara kika ner i stekpannan!!!!Härliga bilder och underbara tolkningar!!!

Jess sa...

Drömmar kan ju vara precis hur som helst och vad som helst! Så jag tycker din tolkning funkar bra!

Lennart sa...

Jag brukar ofta titta ner i stekpannan då jag har hällt olja där, det kan bli riktigt skojiga mönster. Ibland snurrar jag på min mugg då jag tar mig en kopp kaffe på jobbet. Ett par gånger visade jag en arbetskompis mönstret, han ruskade på skallen och sa; det där ser ju perverst ut.

anne sa...

Hur långt är det dit från Adolf Fredrik?

Herta sa...

Men vilka läckra biler.

Jah Hollis sa...

Äntligen börjar jag komma ifatt lite efter Blogger-haveriet den förra veckan. Visst funkar din drömma-triss. Mackan på nedersta bilden ser dessutom väldigt läcker ut.