lördag 21 maj 2011

Shannara’s SaturdayMix: ”Hård och mjuk” (eller tvärtom, eller både och)

När jag lästa Shannara’s SaturdayMix igår kväll och såg dagens tema började jag gapskratta. Ni förstår kanske varför om ni kommer ihåg min konstiga hjärna. Av helt (o-)förklarliga skäl ville maken inte alls ställa upp på temat… Alltså fick jag fundera vidare. Hrrmmmmm. Tänkte ett tag på att köpa en glass och låta den smälta, men då jag inte äter glass tyckte jag att det var lite väl onödigt.
Sedan kom maken på den strålande idén att använda ägg som exempel.

Hårda ägg
Egentligen är ju äggen i den här kartongen mjuka inåt i, men de har ett hårt skal.
Stekt ägg
Då maken, som hade kläckt idén föredrog ett stekt ägg till brunchen får ni titta på denna mjuka variant.
Löskokt ägg
Ett perfekt löskokt, mjukt ägg i kartongen. Sorry hittade inga äggkoppar – undrar om vi äger några…
Hårtkokt ägg
Kretsloppet är slutet. Ägget är återigen hårt – hårtkokt den här gången. Tyvärr ser det lite handikappat ut – ägget alltså. Det sprack nämligen under den uppenbarligen för hårda och långa kokningen.
Fler hårda, mjuka och förhoppningsvis blandade bidrag hittar ni här.

PS. Tycker faktiskt att det vore kul om ni andra (foto-)bloggare också ville lägga upp ett inlägg till temat. Efter sjukdomen har Shannara av förklarliga skäl varit lite ”ojämn”. Nu verkar hon nästan vara återställd och då vore det roligt att peppa henne. DS

12 kommentarer:

Petra sa...

Tycker faktiskt att mannen din skall kamma till sig och visa mjukt och hårt! Hur svårt kan det vara att visa en mjuk arm och sedan spänna den och visa en hård muskel??

Shannara sa...

Hehe, du rockar bruden...

Gissa hur jäkla förkyld jag är idag? Hur mycket som helst!!! Går som i ultrarapid, hoppas lite sprit kan råda bot å det för ut ska jag!

Sen kan jag inte annat än hålla med Petra... ;)

anne sa...

Jag kan då rakt inte förstå att han inte vill ställa upp!!! Vad gör man inte för konsten!?!

Jane sa...

Wohooo! Här är jag ;)
Perfekt kombo med hårt och mjukt fast jag kanske hade föredragit din man ;)))
Har haft "häcken full" den här veckan, pendlat mellan ångestfylld oro till lättnad ... åkt mellan sjukhus, jobb och hundvakt - har tyvärr varken haft tid eller ork att kolla/fixa blogg/ar eftersom tankarna varit någon annanstans. De har iaf konstaterat att det var ett virus på balansnerven men de trodde först att det kunde vara hjärnblödning eftersom mamma var så fruktansvärt sjuk. Nu får hon komma hem på måndag men hon klarar sig inte själv utan kommer att få hjälp första tiden. Jag kan andas ut!!! Tack för din goa´omtanke, Beate!
Varma kramar och nu är det min tur att hålla tummar och tår verkar det som. Ha det gott!

Monica sa...

Men kvinna äter du inte glass, jaja men många ägg lassas in ser jag;-)))))
Hinner inte blogga i dag och som du märker gick inte jorden under.
Sitter med en Twister Strawberry Vanilla och myser;-)))))
Ha det bra;-)))

Hörni sa...

Tycker nog att maken kunde ha ställt upp, men nu när han vägrade var det ju ändå en bra idé han kom med. Ägg är hårda och mjuka, goda och nyttiga.:)

Freja sa...

Har nog en del äggkoppar du kan få ärva... När mannen och jag en gång i tiden flyttade ihop i en gemensam lägenhet packade vi upp två kompletta kök i den nya lägenheten. När vi räknat till 16 äggkoppar slutade vi räkna dem och bara packade ner dem och de vi senare hittade. Ingen av oss äter nämligen kokta ägg, så nu har vi inga äggkoppar alls i köket, allt är nerpackat oanvänt i någon flyttkartong nånstans....

SoF sa...

Tack för kommentarer - du vår fina supporter! :)

Varma hälsningar: SoF o tPix

Pumita sa...

Haha, vad är det med dig och ägg egentligen?! ;) Bilderna är klockrena till temat och snygga dessutom. Men tänk på kolesterolet! Eller det kanske är stackars maken som får äta upp dina foto-objekt. ;D

4U2 sa...

Underbart! Älskar valet och älskar ägg! :)

Mona sa...

Ett kul och genomtänkt inlägg. Kom på att jag inte gillar löskokta ägg och stekt ägg ska vara vändstekt. Annars måste jag medge att ditt stekta ägg ser riktigt läckert ut, men jag skulle inte kunna äta det.

Bildgatan sa...

Verkligen ett supertoppen bidrag till temat. Allt i ett, ett och ett och så vidare. Kunde inte bli bättre. Jag hade varit med men som du vet så har datorn och allt fått vila några dagar.

De här dagarna har det verkligen varit alldeles för få timmar varje dygn.