lördag 18 februari 2012

Fototriss: ”Upprepningar”

Den här trissen är inte min, bara så ni vet. Har fått helt oväntad hjälp av en ”gästbloggare” som visserligen inte har någon blogg, men borde ha en;-)
Det är vännen R som är upphovsman till bilderna och anledningen till att ni får titta på en triss till temat ”upprepningar” överhuvudtaget. Hade nämligen ingen idé alls hur jag skulle få till det. Men tack vare min pålitliga bloggfoderleverantör får ni en ”konstig” triss även den här gången.

Agraffer
Det ni ser på fotot är agraffer (klamrar). Om ni orkar räkna så får ni ihop det till 49 snyggt arrangerade klamrar, men ni kan lita på mig, det är 49 stycken;-) De höll ihop R efter monsteroperationen, men är nu bortplockade som ni ser. Kan ni tänka er: läkaren fick alltså upprepa proceduren 49 gånger för att ”sy ihop” R.
Jag ryser vid blotta tanken, vilket ni säkert också gör. Å nej, jag förväntar mig inga (= vill inte ha några) kommentarer typ ”snygga bilder, min favorit är ettan”. Det jag vill visa med den här trissen är att det ÄR MÖJLIGT att ge Mr C en rejäl smäll på käften – upprepade gånger dessutom. Vid R:s första operation i somras var det ”bara” 25 agraffer som plockades bort. Då fick jag också en bild men då satt agrafferna fortfarande fastsatta på honom. Denna bild fick ni självklart inte se…

Fler upprepade bidrag hittar ni här.

PS. På en Konst eller konstig blogg får man stå ut med udda inlägg, så är det bara;-) Å ni som har följt R de senaste veckorna vill kanske veta att han fick lämna Akademiska i Uppsala i fredags, S:t Görans sjukhus i Stockholm igår och är nu hemma. DS.

44 kommentarer:

Axart sa...

Både snyggt, spännade och obehaligt, bra trissat!

God natt/AX

cat sa...

Tacka R för bidraget. Hurra att Mr C kan få upprepade käftsmällar!

Me and my dark secrets sa...

Haha, ja det var ju faktiskt ett ganska påhittigt bidrag.

Raven sa...

Snyggt! Nån nytta fick han iaf av alla 49 operationer ;P

Per-Anders sa...

Bra att det finns metoder och utrustning att "laga" människor med.

Anneli - A'la Foto sa...

Kreativt och läckert tolkat och genomfört!

Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Det var många det. Hoppas att det blir bra nu!

Monica sa...

Läckert men även lite otäckt, man har klarat sej ifrån sådant som tur är.
Hoppas tillfrisknandet går bra;-)
Ha en skön söndag;-)))

LissenTo sa...

Åh agraffer, någon gång ska jag berätta för dej om ett starkt minne från dom.

Hoppas R blir piggare och piggare för varje dag.

Kram .............

Ingalill sa...

Hua! Beethoven våran häst hadde sådanna längst hela magen, sjukstallet tyckte vi kunde plocka bort de själva sedan!!

Vilket vi inte gjorde, utan veterinären fick komma hem till oss. Det var första gången jag såg sådanna.

Bra trissat av R, man får sig en tankeställare

Pumita sa...

Du har helt rätt, här finns inga favoriter. Men vilken snäll kompis du har som förser dig med ett perfekt bidrag till Fototrissen! Ha det gött båda två!

Marie sa...

Vilken tolkning!!!!!! Måste bli veckans bästa helt klart.
Hujedamej att behöva hållas ihopsådär. Skönt att de är bra nu med R.

Jane sa...

Jag trodde först att det var några konstiga häftklamrar ni sätter ihop böcker med på jobbet ;)
Härligt att höra att kompisen fått komma hem!
Tyvärr har jag ingen som utfodrar min blogg med bilder, måste fixa det själv och nu är det av förklarliga skäl ganska tomt i arkivet ... Idag blir det "bildjakt" :)

madelein - mamma till sex sa...

Alltså jag vet inte om jag vågar skratta :P Det är hilarious (hittar inget bra svenskt ord) på ett sätt men hemskt på ett annat. Bra trissat hur som helst :-)

Ania sa...

Nej, sådanda är det sista jag vill ha i min kropp. Känns mycket obehagligt vid blotta tanken och beundrar din vän för det.
För övrigt, snygg triss!

Petra sa...

Jag tänkte på siffran tre.

SoF sa...

"Å nej, jag förväntar mig inga
(= vill inte ha några) kommentarer typ ”snygga bilder, min favorit är ettan."

Haha - härligt klargörande! :)

Jag sänder Krya-på-dig-hälsningar via rymden till R - som har haft alla de där hemska sakerna i sig.

Önskar dig en skön söndag B!

4U2 sa...

Bekant som jag är med agraffer måste jag bara få säga: R har verkligen lyckats göra något konstnärligt av det som du skriver "höll ihop honom"! Hälsa R att jag tyckte han fixade till en härlig (ja BP, måste säga min tanke *ler*) triss!

Erik Semlan sa...

Tala om udda triss!
Agraffer har jag ännu inte sett själv i levande livet, kanske bra det...
Onekligen en fiffig teknik att "lappa ihop" oss.
Tack för att du inte visade de första 25 agrafferna.
Din triss sticker verkligen ut.

Anni sa...

Tycker att R borde kallas Stålmannen, i dubbel bemärkelse.

Tackolov för läkekonsten som gjort det möjligt för allt fler att överleva Mr C:s alla olika förklädnader.

Kicki sa...

Jag får rysningar av alla upprepningar! Skönt att han har fått komma hem nu!

Annemor sa...

Det midterste bildet likte jeg best.
God søndag

Olga T sa...

Heja R!

Nettan sa...

Agraffer är en riktigt häftig sak dom använder mer och mer av nu. Att se mängden på detta viset gör att man förstår vidden av det din vän varit med om. Hoppas han mår bra nu.

Joormen sa...

Synnerligen annorlunda triss. Som får en att tänka till lite extra.

Olga T sa...

SV: ettan skulle visa både kaklet och dushen där jag fick inspirationen, inte märkligare än så

Anders W sa...

Kul men ändå inte? Eller hur man ska säga. Imponeras över sjukvården och den är ju inte till för de friska utan de sjuka. Och mycket glad för utgången av "R":s operation!

Freja sa...

Åhhh, tänk att ha haft alla de där fastsatta i sin kropp, men med positivt resultat är det förstås värt det. Hälsa R fortsatt tillfrisknande!

Bildgatan sa...

Vad underbart att det gått så bra. Härligt med en sådan upprepning när det visade ge ett så positivt resultat.

Har haft en del tankar kring upprepning men orkarinte leta efter det jag hade i åtanke kring ordet, så jag hoppar då - om jag inte lägger upp några tankar senare i veckan.

Ligger ju "lite" efter igen i ett annat tema - så det är dags att fundera över nya bilder och i Linköping hittar jag ett och annat,inomhus.

Ha en bra söndagskväll, jag sitter redan och gäspar.

Anitas Blogg - Malta sa...

Ingen favoritbild här inte, jag lovar och inte är det speciellt snyggt heller. Men... väldigt bra tolking. Min make har också genomgått en monsteroperation när de bytte hans lever. Där var det väldigt många agaffer. Tack gode gud för läkekonsten och dess framsteg. Tack gode gud för R som åter är hemma. Herregud, nej, jag är inte religiös. Det är bara en förstärkning av mitt sätt att utrycka mina känslor ;-)

Sister Moonshine sa...

Aha! Läckra agraffer trots bakgrundhistorian. Jag fick under min utbildning försöka ta bort agraffer på en man som opererat sig. Det gick väl så där. Jag gav upp efter en tre - fyra stycken, tyckte att den stackarn plågast nog.

Marit Johansson sa...

Snacka om upprepning! Smart att ta in en konsult för att lösa trissen när fantasin tryter.. haha.
Det är dina udda inlägg som gör att det är så kul att läsa din blogg!
Det glädjer mig att läsa att din vän är hemma från sjukhuset och att de där klammrarna är bortplockade..

Jenny sa...

Riktigt bra triss, snygga bilder!

Mona sa...

Ofattbart att alla dom suttit fast i en människa. Obehagligt och häftigt (haha) på samma gång. Hur som helst. Första gången jag ser agraffer, både på bild och i verkliga livet. Har bara använt ordet i korsord hittills.

Beate, du har en award att hämta på min blogg!

Malla sa...

1.jag ryser. hemska tanke, både mr C och tanken av att någon haft inte En utan 49!! klamrar i sig! galet.
2....men bra, att det går att övervinna hemska C.
3. skönt att R fått komma hem!
4. jag menade inget alls med den falskheten som jag skrev om i sista raden på bloggen. Det var ur en sång. Jag som spårade ur bara :)
natti!

Pysselfarmor sa...

men huaaa att ha haft alla dessa!

men oooooo så bra att sjukvården grejar sådant numera..

men hurraaaaaaaaaaa att R är hemma!

litet ryslig tolkning men ack så bra!

Jah Hollis sa...

Jag trodde det varit någon som brottas med häftapparaten på kontoret.
Helt fel hade jag väl ändå inte.

Bildgatan sa...

Du har rätt ... en blå himmel och stor sol vaknade jag till på morgonen, men igår var det inte lika kul väder. Idag är det ingen njutning av solen som gäller men ändå trevligt att sitta och kunna se att den finns när jag sitter här och jobbar.

Hörni sa...

Oj oj vad många! Otroligt. Men skönt att de plockat bort dem nu och att han fått åka hem till Stockholm.

cat sa...

Ja du om jag kunde hitta hur man tar bort den nya jobbiga ordverifikationen så skulle jag göra det.

Anonym sa...

Skönt att han är hemma nu, och skönt för dig att ha en som ger dig bloggmatgerial :-)

pruddelutt sa...

49 stycken.....hu....men det var en häftig bild!

llhertz sa...

Oj vilket inlägg, hur kunde jag missa det. Ser att vännen R kan många konster men bästa tricket är de upprepade käftsmällarna mot skitC! Hurra för hemkomst och kryande.

Anonym sa...

Hahaha, du är inte klok, men jag älskar dig i alla fall!
Gissa om jag vet vad en agraff är, jag har en bild på mig där det sitter ett 30-tal fast på magen! Den skall du slippa.
Hoppas dock att din vän har större tyr med eftervården än vad jag hade, flera blev inflamerade med STORA varbölder till följd, vilket ingen brydde sig om!!!
Så jag skar upp dem själv, det gick bra det med trots att den största var stor som en clementin...