torsdag 16 februari 2012

Torsdagstema: "I like"

Idag kan jag bara konstatera att jag borde ha stannat i sängen imorse. Tur att jag inte har en pacemaker (än) för om jag hade haft en så hade den nog stannat någon gång under eftermiddagen. Allt, precis allt gick emot mig, dessutom blev jag 3 200 kronor fattigare, vilket måste anses som en bonus med tanke på hur resten av dagen såg ut. Det drabbar visserligen ingen fattig som ni vet, men det svider ändå i kylan. Grrrrrrrrr. Men annars mår jag alldeles utmärkt;-)

Det enda som gladde mig idag var när bilden ovan damp ner i min inbox på jobbet. Vännen R som är kvar på Akademiska i Uppsala mejlade bilden. Han har denna fina utsikt från sin sjukhussäng. Tack R, dig kan man lita på i alla lägen:-) Om allt går enligt planerna så förflyttas R till S:t Görans sjukhus i Stockholm imorgon. Med andra ord så kan ni förvänta er fler foton av vintriga vyer - fast då från Kungsholmen.

Fler bilder till "I like" hittar ni här.

19 kommentarer:

Rantamor sa...

Men vad i hela fridens dagar har du haft för dag ???
Fick du fortkörningsböter ???
Men du åker ju buss, så då är det heller inte troligt.
Du skulle nog ha åkt norrlandståg...
för här frös dom fast i rälsen....

Tjingelingen.

Olga T sa...

3200:- ? Verkade vara onödiga pengar. Tror på Rantamors teori.
Här har influensan slagit till idag. Kämpade mej igenom dagen på jobbet men var som spagetti, hade ont överallt och frös. Kom hem med 39' feber. Minns inte när jag hade det sist.

P.S. Kul att R är på bättringsvägen!

Jess sa...

Din stackare! Om 3200 fattigare var positivt så har det verkligen inte varit en bra dag...:(
Jag skickar en stor kram!

Monica sa...

Även om man inte är fattig svider det att bli av med en massa pengar, är det sedan helt i onödan kan det bli en sömnlös natt.
Hoppas morgondagen blir bättre, läcker bild i alla fall;-)

4U2 sa...

Undrar vad som hände? Ja, jag är ju nyfiken :)
Fin bild och roligt att han får åka "hem"!
PS. Du undrar vad 28 står för i mitt inlägg: varje vecka har ju ett nr och dagens var det nr 28 I Like ... DS

SoF sa...

Kommer att tänka på en övning som Mia Törnblom föreslog att man skulle göra varje kväll för att öva upp sin tacksamhet, och för att lära sig se de positiva saker som (faktiskt) händer varje dag.

Så varje kväll skriver man upp 3 saker som man är tacksam för, och som hänt under den gångna dagen.

När man som du har haft en riktig skitdag och inte kan hitta någonting bra med den - så kunde man skriva:
TACK för att denna skitdag är över!

Det är ungefär så som jag tänker att du skulle kunnat skriva i kväll, om du haft en tacksamhetsdagbok.

Eller för att följa temat:
I like att denna skitdagen är över.

Varma uppmuntringshälsningar!

Susanne sa...

Va glad jag blir att R kommer närmare Stockholm.

Malla sa...

haha sir yes, sir! bild bytt. liten kantig och så, men nu orkar jag inte pilla mer :)
läser ikapp här imorgon!
kram och tack för feedback!

Guldkryckan sa...

3 papp bara sådär?
Ja..så kan de va ibland...här kommer 3-4 tusenlappar att komma in extra på kontot i dagarna...och DET drabbar en fattig...nämligen mig...fast åt rätt håll. :)

Ha de gött :)

Anonym sa...

Personligen är jag mer för inkomster än för utgifter.

cat sa...

Oj då! Vi får hoppas att den här dagen bara kan bli bättre.
Fin utsikt han har :)

Ama de casa sa...

Vilken härlig da-a-a-a-a!
Man blir härligt gla-a-a-a-a!
Hela livet le-e-e-e-er
Kan ej önska me-e-e-e-er!
(Snart är det schlager igen :-) )

Hörni sa...

Fy vad tråkigt, 3200 kr är mycket pengar. Men det kanske kunde ha varit värre om du kört ännu fortare(om det nu var fortkörningsböter du fick)? Du kanske rent av har sparat pengar om du tänker efter? ;)
Härlig bild från min hemstad. Åt motsatt håll från akademiska bor jag. :)

♥ Sojka ♥ sa...

Verkligen en härlig bild! :)

BP sa...

Stort tack för titt-in hos mig:-)
Ja sådana events äger nog mest rum i Stockholm.
Däremot är det många sommarfestivaler och konserter som vi går miste om och som läggs till Malmö, Göteborg och Sundsvall, vilket vi nollåttor tycker är lite synd.

Jane sa...

Vilken vacker bild - när staden är som bäst ... nästan, den är ju bäst på sommaren förståss men här var det så vackra färger så man kan bara njuta av härligheten!
Undrar så vad du gjort av dina pengar, köpt konst? Fast då skulle du nog inte tycka att det var en skitdag!
Fick precis reda på att vi ska ha "Konst på gångavstånd" igen i påsk, då vi som har ateljéerna nära varandra ställer ut tillsammans. Kuuuul men stressande ... nu måste jag hinna med det också, jag kan ju inte visa samma tavlor igen :/

Malla sa...

det lät inte alls som en bra dag. jag har såna jag med ibland, helst skulle man snabbspola...

Bildgatan sa...

Var tusan fick du 3 200 kronor i oförutsedda utgifter?

Tur att han åtminstone har en härlig vy och förhoppningsvis så handlar flytten också om att det skett en förändring till det bättre.

B i r g i t t a sa...

Ja det är en vacker bild med magiskt ljus i :)
Hoppas dagarna efter denna blivit bättre - kanske har du vunnit tillbaka lite slantar också :)
Sköt om dig!