fredag 20 juli 2012

Fotobrus: Utropstecken - !


Utropstecknet är den sista ”bokstaven” i Fotobrusets sommartema ”plåta!”. Mitt bidrag är tämligen simpelt idag, men så har jag upplevt lite idag, som jag ska berätta för er i korta drag nu.

Mor
Hälsade på sjuka bästa vännen N idag. När läkaren kom in i rummet sträckte han fram handen, presenterade sig som Sören och sa:

- Dig har jag sett förut, du är N:s mor. Dessutom ser du ut som ett levande frågetecken, kom så går vi och prata lite.

Det första jag tänkte – bloggskadad som jag är – var:

- Jag behöver inget frågetecken jag vill ha ett utropstecken!

Det jag svarade var:

- Om jag hade varit N:s mamma skulle jag vara mörkhyad och komma från Indien. Där får visst tjejerna barn i extremt ung ålder.

Svärmor
En stund senare kom det in en otroligt trevlig sjuksköterska som jag aldrig sett förut och konstaterade:

- Kul att du är här igen. Du måste verkligen gilla din svärson.

Nu stod jag upp som ett rakt utropstecken kan jag säga!

Har träffat N:s mamma och rent fysiskt är vi inte det minsta lik varandra. N:s svärmor hag jag aldrig stött på så…

Slutsats: Jag borde uppenbarligen plastikoperera mig alternativt använda botox eller silikon. Men jag nöjer mig med att vara N:s bästa vän!

Fler utropstecken hittar ni hos Fotobrus, som jag vill tacka så mycket för den här roliga fotoveckan!

PS. Innehållet i påsen på bilden visar dagens ”köp fyra, betala för tre”-böcker. Tack och lov att påsen visar två utropstecken. Nu ska jag tröstläsa lite för att landa och skingra tankarna. Hälsar på er senare. DS.



18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vilken röra! Men du är du och alla andra har dåligt "känn-igen" ;)
Hoppas du njuter av dina böcker och har en lugn o skön em!

Pumita sa...

Hahaha, förstår att du är förgrymmad men tänk så här: det säger mer om de där människorna själva (de var ju snälla och vänliga trots allt) än om dig. Det kanske är de som behöver operera sig... i ögonen... eller åtminstone skaffa sig nya glasögon. ;)

Tröstläs lite så blir det bättre! Och berätta gärna sedan vad du köpte. Är supernyfiken. :)

Stare Ström sa...

Du verkar inte helt knäckt i alla fall! Jag är också nyfiken på vilka intressanta böcker du har hittat!

Anna sa...

Ha ha du var visst alla i kväll!!

SoF sa...

Här kommer bara ett litet ♥

Susanne sa...

De måste ha haft otur när de tänkte.

Jane sa...

Måste ha känts konstigt och lite pinsamt för dem som antog att du var någon helt annan ...
Undrar också vad du köpte för böcker, har precis lyssnat på Svinhugg av Marianne Cederwall. Rekommenderas om man vill ha en lättsam och rolig bok. Önskar man kunde använda affirmationer som huvudpersonerna gör i den boken (för att ta kål på folk) ... ja, inte jag alltså ;) Kram!!!

Freja sa...

Hahaha, de borde träna på sitt bemötande på det där stället! Jag länkade till dig i dag igen, hoppas det är OK. Tack för din peppning under den här utmaningen, det är ett sjå att vara fotobloggare, nu är jag ännu mer imponerad av dig och dina inlägg!

Olga T sa...

Ha, ha! MEn detta visar vilken vän N har! Som varit så mycket och hälsat på att de tar dej för en så närstående. Tur att de inte kallade dej för hans fru i alla fall ;)

Bildgatan sa...

L*r och tänker vad lämpligt med så många utropstecken hos dig idag.

Har svårt ens i min vildaste fantasi att se dig sätta dig under kniven eller ens ta lite botox eller silikon. =)

Själv skulle jag aldrig tänka mig det men det är jag och alla är sin lyckas smed som man brukar säga. Inte för att jag förstår vad smeden har med det att göra.

Jag råkade ut för något sådant, fast åt andra hållet men det var för 12 år sedan och tror inte att det uprepas idag. =) I sådana fall tror jag att min äldsta skulle bli lite sur.

Har kommit på ett nytt sätt att blogga här från ön. Jag klickar exempelvis på din blogg sedan går jag och gör något annat när jag kommit tillbaka har kanske din sida dykt upp och så kan jag kommentera. =) Som du förstår går allt en aning trögt, förutom när jag sätter mig ute.

Tack för pärlan och det är något jag brukar påminna om när någon tycker något annat. =)

Snygg påse och jag har också en snygg från dagens inköp, tänkte spara ifall att den kan komma till användning kanske i något inlägg.

Nu ska jag ta och flytta datorn närmre sambon, kanske den fungerar bättre då. Det är sport på TV och ska jag umgås är det bäst att jag byter rum - och kanske kan fylla på med lite rött.

Kicki sa...

Haha, lite roligt var det väl i alla fall!? De har förmodligen inte träffat dem andra eller så har du varit där så ofta så de kände igen dig men inte kunde placera dig...hur lät det där nu då!?...Nu blir jag lite arg på dem, de kunde väl ha varit lite smidigare!?
Ditt inlägg fick mig i alla fall att le stort, det är bra med ansiktsgymnastik:)

Della sa...

Haha! Inte roligt när man får den typen av kommentarer, men vad gör man?

4U2 sa...

Ha, ha, ha, tänk när de inser sitt misstag, de kommer att undvika dig! Frågan är: hur gamla var de, läkaren resp. sjuksköterskan, för mina barn har plötsligt börjat säga att "det var en väldigt gammal kvinna, måste varit i din ålder mamma ... eller jag menar ... " varpå jag ser för mitt inre vilken min jag visar när de säger detta till mig, en kokett kvinna, inte ung men inte gammal ;)
Bra bild till temat!

Monica sa...

Snacka om pinigt, men lite humor är det ju i det.
Hoppas du hämtat dej med ett eller två glas vin;-)

Halon är från dec 2010, lär nog aldrig få se en igen men häftigt var det. Trodde utomjordingar höll på att stråla upp Jacob Haha

http://hannaskrypin.se sa...

Hihi, vilken dag! Kul med nya böcker att läsa.

Ama de casa sa...

När jag var fjorton och jobbade som ballongblåsare på Domus (med en dammsugare där man satt slangen på "fel" sida) så var det en mamma som sa till sitt barn:
- Tacka tanten nu!
Jag behövde tydligen en plastikoperation redan då :-)

Anonym sa...

Hahahaha, ja du, vad säger man? Jag tror inte jag skall säga något, bara konstatera att du är en kvinna i dina bästa år, så du kommer att kunna skratta gott åt detta i många år framöver, hehe. Lika gott kan jag INTE påstå att JAG skrattade för hundra år sedan, typ, när jag TVÅ gånger under en och samma dag (olika människor) gick för att vara min mosr syster...
Det är A: INTE roligt när man är 18 år och B: om möjligt, mindre roligt när man kan konstatera att ens mor inte ser speciellt ung ut för sin ålder....

Mona sa...

Kan inte låta bli att gapskratta även om det egentligen inte är kul. Tror snarare att dom behöver operera ögon än att du behöver plastikoperation.

Jag råkat ut för "tvärtom". Tydligen ser jag, eller har sett, yngre ut än vad jag är. Tillsammans med två olika vänninor har vi tagits för mor och dotter. Där dom trott att jag varit dottern. Visserligen är bägge äldre än mig, men inte SÅ mycket. Och mina väninnor blev INTE glada.

Visst är det kul att höra att man ser yngre ut än vad man är, men en gång blev jag inte glad. Jag var 30 år fyllda, klädd i jeans, jympadojor o t-shirt och skulle åka färja till en kompis på en ö. När kaptenen (äldre man) kom och skulle ta betalt frågade jag honom vad en biljett kostar. Han tittade på mig och frågade: Har du fyllt 16 år? Då kunde jag hålla mig för skratt för så ung vill man ju ändå inte se ut. Efteråt ångrade jag att jag inte sa nej. Jag kunde ju fått resan mycket billigare...

Har aldrig tittat närmare på den där kassen, men den är ju riktigt fin!