torsdag 28 mars 2013

Konstigt folk







Det märks verkligen att det är Skärtorsdag. Kolla bara bilderna! Det är mycket konstigt folk i farten idag - på väg(g)erna, i påsar, på hyllor – ja till och med på t-banan. Lägger upp allt jag kunde hitta i nollåtta med omnejd så att ni förstår vem jag umgicks med idag:-) Inte att undra på att jag väntade på Rantamor för en liten orgie på Blåkulla. Men den resan sprack. Varför kan ni läsa här. Ett asgarv utlovas!!! Tur att även jag hade gjort en sväng förbi (det nästan tomma) Systemet... å jag höll mig på benen;-)
Ha en Glad Påsk allihopa och skål!

PS. Blåkulla är den plats dit häxor enligt folktron flög på kvastar under skärtorsdagen för att fira häxsabbat med Djävulen. Orgierna sägs ha pågått till påskaftonen eller påskdagsmorgonen då "häxorna" for hem igen. Stora eldar tändes för att jaga iväg dem.” Källa: Wikipedia. DS.

22 kommentarer:

Shannara sa...

Planen är en tur till blåkulla så fort kidsen kommit i säng... Tyvärr har jag ingen kvast! Tror du att det går lika bra om jag flyger dit på dammsugaren? ;)

Vilka underbart söta grodor du visat i ditt förra inlägg...

Ps. Jag bor i en håla, därför är vi så ofta utan nät! ;)

Olga T sa...

Glad Påsk!!

Anita - Malta sa...

Tittade in hos Rantamor och fick det utlovade skrattet ;-) Så kan det gå men påsken återkommer ju varje år så det är väl bara att vänta och göra ett nytt försök. Gillar sista bilden som tydligt bevisar att det är påsk på gång men vad sjutton är det i mitten. En friterad marsipangris eller..;-) Glad Påsk Beate och skål !!

Peranders sa...

Glad Påsk!

Rantamor sa...

Hmmmm...
jag hade ju tänkt å hämta dig i Täby men den jävla snöskyffeln hade nog något fel på "sullinojden" tror jag...
det sprakade och gnällde och så åkte jag in i garageväggen....

Bättre lycka nästa år....

Nu mår jag gott sen Rantafar plåstrat om mig...

Tjingelingen....

Jah Hollis sa...

Blåkulla ligger i Kalmarsund och går under namnet Blå Jungfrun. Inget vidare ställe att vara i detta vädret. Så här ser det ut i alla fall:
http://jahhollis.blogspot.se/2009/04/langfredagen-kanns-inte-sa-lang-langre.html
Tomt på Systemet? I hyllorna eller på folk?

Hörni sa...

Men så synd att det inte blev någon Blåkulleresa, hahaha. :)

Eva Trillian sa...

Tror faktiskt inte vi missar något ;)
"Borta bra men hemma bäst", s.a.s.
Alltså, ÄR det diskborstar i första bilden?

Mona sa...

Det är klart att det inte funkar med en snöskyffel! Så tråkigt att det inte blev nån resa, hehe ;-) En massa coola grejer du hittat att plåta. Hon längst ner verkar i alla fall redo för Blåkullafärden.

Monica sa...

Tomt på systemet, inte här i alla fall.
Sitter och funderar på vad näst sista bilden föreställer är det något ätbart hoppar jag över det;-)
GLAD PÅSK

Anna sa...

Vilka läckra diskborstar, då kan disken bli lite roligare :)

GLAD PÅSK!
Kram

Susanne sa...

Kan tänka mig att det var mycket lustiga folk som gled runt på stan igår.
Önskar dig en underbar påsk.

Ama de casa sa...

Idag får vi mer tid på oss, för det är långfredag :-)

Glad Påsk!

cat sa...

Ja jösses så mycket skumt folk det verkar finnas däruppe i 08-land ;)
Synd att er Blåkulleresa fick ställas in. Fast du verkar ha roat dig på egen hand ändå :)
Glad påsk!

Marit Johansson sa...

Jag kan inte se dina bilder :( blir snart tokig på den här skituppkopplingen. Ha en riktigt glad påsk i alla fall BP!

Lennart sa...

Glad påsk!

Linnéa sa...

Vilka härliga bilder. Skrattade gott. Var har du hittat allt??? Framför allt obs allt. Riktiga påsksmällar skulle jag vilja säga.
En riktigt Glad Påsk vill jag önska dig.
Har inte gjort nåt på bloggen denna sjuk. Ska göra ikväll!
(Hade fått in nån skit på fototriss 209, en länk med massor av reklam, men det är bortrensat nu)Så allt är OK.

Pumita sa...

Många fina bilder från din vandring på stan... och kul att du har kommit med själv också! Längst ner, tänkte jag. ;)

Ska läsa om reseäventyret, ska bara fixa lite fika först! Önskar dig en finfin häxsabbat! :)

Pumita sa...

Oj, jag glömde... skål tamejfan! ;)

Jane sa...

Jag vet vad det var för fel ... erfarenheten har lärt mig att man måste ha jämvikt på "kvasten", ja, i det här fallet snöskyffeln då ... en BB till på andra sidan hade fixat det hela!
Glad Påsk!

llh sa...

Kul med 08:as saliga blandning! Påskpepparkaka och allt.
Flinar åt Janes kommentar, balansen är förstås a och o vare sig det är kvast eller skyffel.

Pysselfarmor sa...

Tittar hastigt in för att säga fortsatt glad påsk!