torsdag 17 oktober 2013

Rolig torsdag




Det har varit en gladtorsdag idag. Det finns så mycket småsaker man kan glädja sig åt, till exempel:

1. …att den stora ”chokladlimpan” som jag fick av chefen Håkan och som legat på mitt skrivbord i 10 månader äntligen öppnades och åts upp – av chefen själv och kollegan Gabriella.

2. …att jag vann andra priset i konstutlottningen på jobbet idag. Lämnade omedelbart över tavlan till favo kollegan Yvonne som hade suktat efter den sedan i mars. Hon i sin tur vann tredje pris och gjorde som jag – lämnade över det till någon som verkligen ville ha det. På mitt företag jobbar bara smarta tjejer, det har ni väl märkt va';-)

3. …hundpromenad vid lunch i Vasastan. Kolla bilden ovan – sex lapdogs (football dogs som maken skulle säga) och en facebookande hundvakt. Undrar om scenen hade varit densamma med sex rottweilers. Å ser ni att träden fortfarande är gröna!?

4. …på bild nummer 2 ser ni inga nakna träd men anledningen varför dom är det – nakna alltså. Bilden är tagen bara 200 meter från träden i foto 1.

5. att snön inte nått Stockholm utan höll sig till Sundsvall. 7,7 plusgrader och regn här i huvudstaden – helt okej;-)

Ovan bilder får bli mitt bidrag till torsdagstemat "I like".

27 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Gillar tanken på STORA hundar- facebookande hundvakt och en - bara EN ;) - katt ... Tänk så road man kan bli av vissa tankar *S*
När vi var på Österlen såg vi så många surfande hundpromenerare så till slut blev det enklare att kommentera de som gick promenad med hunden UTAN mobil i näven!
Gröna träd? Skulle vara typiskt 08 att ha plastträd!! Spara på städning och vattning och så ... men så långt har det väl inte gått? ;)
Hursomhelst; jag gillar dina Glad-bilder :)

Anita - Malta sa...

Tror att alla veckans dagar är mer eller mindre glada hos dig Beate.

Den där tio månader gamla chokladlimpan är för mig en gåta. Både vad en chokladlimpa är men mest över dess långa hållbarhet. Ja, sen undrar jag lite över smaken..

Grattis till konstutdelningen !! Har nog fattat att du och dina tjejer är smarta, snälla och väldigt omtänksamma. Så det blir dubbelgrattis till dig ;-) Du har en härligt arbetsplats. Det är det inte alla som har och åker till jobbbet med fasa istället. Nämen varför ska jag nämna något sånt.

Hoppar snabbt över till vovvarna istället och de gröna träden som syns i horisonten. Tittar nog mest på vovvarna. Risk för trassel där med alla koppel. Ja, hundtankarna finns ännu i min hjärna och morrar gör jag nog lite ibland när jag tänker på hur det hela slutade. Eller började för nu vill vi sälja och köpa nytt boende. Ja, självklart här på Malta.

Hoppas snön dröjer. För min del, om jag nu bodde kvar i den stora staden Stockholm, skulle jag nog hellre se vitt och sol i kylan än regn och rusk 7+.

Gillar din lövhög ;-)

Rantamor sa...

Det där med SEX hundar och en klösbräda i handen kan jag verkligen inte förstå !!!
Hur kan hon behärska allt det hon gör på en å samma gång, och i Stockholms vimmel trafik också...
nej jag kliar mig i huvudet och förstår ingenting...
och minst förstår jag att man har så många hundar ???

Och sen dom gröna träden tycker jag inte alls passar till årstiden..
näe, inte alls.

Sen att du gav bort en konst-tavla är väl bara så där typiskt dig...
du är ju en sån som vill ge...

Tjingelingen från Rantamor...
löven vill jag allt skicka över till grannen...
men mina löv försvann ju idag...

Rantamor sa...

Hund-dagis...finns det verkligen ??
Kennel där man föder upp hundar har jag hört talas om...men dagis...
jaja var ska folk annars lämna sina hundar så att dom kan jobba och få ihop till just dagiset...
för sen har dom säkert barn på dagis (ja inte samma dådå) som också kostar massor...
och sen löshår, lösögonfransar, botoxbehandlingar och bröstförstoringar...

Det har jag iallafall läst om, och kanske allt finns här i norr också bara att Rantamor ingenting vet !!
Men hund-dagis...jaja.

Tjingelingen och tack för din förklaring, tyckte jag också att det var mycket med sex hundar.

Freedomtravel sa...

Du har varit på det givmilda humöret hör jag. Jag gav bort ett par örhängen till en kollega idag också. Fick dem när jag föreläste häromdan, men jag har ju inte hål i öronen ;)
För övrigt helt ok att snön dröjer!

Ama de casa sa...

Haha! Dom där små rackarna motsvarar inte ens EN rottweiler - men dom kan nog trassla till det ordentligt, gissar jag :-)

Beppan sa...

Det finns mycket att glädjas åt - bara man funderar till. Även torsdagar har sina poänger.
Chokladlimpa?? Hmmm - inget du gillar då?
Stackars små vovvar som bara får trampa asfalt - och ha en vakt som har annat för sig....
Naket kan också vara snyggt - när det gäller träd. Se dom avteckna sig mot himlen....
Regnet får gärna hålla sig borta - men plusgraderna njuter jag av så länge dom varar.
Det som är positivt med snön är ju att det blir ljusare utomhus när den kommer. Helst dagarna före jul. Och så får den vara så vänlig att försvinna i februari. Punkt.

Gillar dina bilder :-)

Meta sa...

Härliga bilder med kul kommentarer.
Ni verkar ha det kul på ditt jobb i alla fall.
ha en fin dag
kram Meta

Husbilen-Ellen sa...

Det prasslar härlligt när man går bland löven. Ha dé! Elisabeth

Unknown sa...

Hej och grattis till din gladtorsdag! Kul med sådana.
Du undrade vad som var dåligt i Alingsås... Vet inte hur jag ska beskriva det men det var långt ifrån alla de fina bilder jag har sett från tidigare år. Nu var det ett riktigt uselt arrangemang med "billiga" installationer.
En bloggvän, från just Alingsås, skrev och förklarade att det har blivit sämre för varje år. Vi var nog många som var besvikna över besöket.
Det hade räckt med att åka till grannorten Tibro, som jag gjorde torsdag kväll!
Ha det gott! /SA

Margareta sa...

Jag med - har haft en rolig torsdag, men inga bilder från den.
Här finns det mycket gröna träd - tallarna och granarna. =)

För övrigt ska jag inte skriva om något som börjar på v och slutar på dubbel t - vill ju inte förstör din glada torsdag.

Det där är inte hundar, eller är det? Tur att hundarna inte kan gnälla över oengagerad skötare, hos mig hade hon fått sparken med intresset riktat mot annat än det hon har betalt för. =) Eller så har hon överdrivit sina egna accessoarer, det som verkar vara nya modet hos en del små saker som ska kallas hund. =)

Nej nu slutar jag svamla och skriver bara godnatt.

Ps. Chokladlimpa, blundar och ser framför mig något som jag aldrig skulle provsmaka.

Anita - Malta sa...

SVAR..flytta och flytta är väl kanske mer en önskedröm än verklighet. Men man kan ju faktiskt flytta inom Sliema också ;-) ...har fått lite (mycket) trassel med grannen som bor i England. Han som vägrade acceptera att vi skaffar hund. Fanns dessvärre en del andra underliggande problem som uppstod. Suck... Nu blev det nog lite för mycket internt babbel här som inte en kotte är intresserad av och än mindre förstår...

Kerstins foto sa...

Så gulliga och omtänksamma ni är på jobbet, måste borga för ett gott klimat där. Jag tror att jag skulle ha svårt att hitta några gröna lövträd här nu, det finns fortfarande en del där de gula löven sitter kvar men majoriteten har lagt sina på marken. Vackert är det men snart döljs allt i snö. Vi fick precis som Rantamor snö i morse men det är borta redan och i morgon ska det visst bli sol. Det ser jag fram emot. :)
Ha en fin fredag.

Monica sa...

Haha nej sex rottisar kopplade i ett band runt midjan kanske inte är att rekommendera, härlig bild men även dom små kan mopsa upp sej.
Vill inte ha vinter och snö;-(
Ha en skön helg

LissenTo sa...

Gillar verkligen att man ger sitt pris till den som mest vill ha det. Då har det hamnat rätt.

Hade ej redigerat bort snön, tog bilden förra fredagen :-)

Kicki sa...

Här kom snön på kvällen och ett tunt tungt täcke låg kvar i morse! Det är ju verkligen generöst att ge bort en tavla...konstigt men en dag kommer nog en till dig!

cat sa...

Vi har en hel del träd som ännu har kvar löven och om man tittar nog så kanske ett och annat grönt tittar fram. Men de flesta verkar ha klätt sig i sin höstskrud.
Förmodligen hade det inte gått att facebooka samtidigt med rottweilerpromenad, fast å andra sidan hade man något varit rätt galen om man hade fler än två rottweilrar åt gången och då hade man kanske facebookat ändå, för att man är galen alltså ;-). Jag personligen tycker nog att en är mer än mycket.

Hörni sa...

Vilket härligt gäng hundar. Jag är impad att de går så fint, hon har pli på dem. Finns en hel del som har dålig ordning på sina småhundar, så där ska det se ut.

Så fint av er att ge bort era vinster till varandra. :)

Marit Johansson sa...

Imponerande ordning på alla hundar och koppel, jag har bara två hundar men det är stört omöjligt att gå med dem samtidigt. Det är väl helt enkelt så att hundarna i nollåttaområdet är mer väluppfostrade :)
Så snälla och givmilda ni är med varandra på jobbet, tummen upp för det, så ska det va!

Benita sa...

Jag måste ju tänka positivt och är glad över att du inte fått någon snö än. Vi har fått snö, men bara lite. Halt på vägarna och min bil har fått vintertossor på idag.

Stare Ström sa...

Så har det blivit fredag och då finns det väl ännu mera att glädja sig åt?! Fastnar också för det där hundspannet. Hon kunde väl intressera sig för en åtminstone.

Guldkryckan sa...

6 st hundar på en gång..måste vara en sådan där hund-dagvakt..mycket pengar att tjäna på detta har jag förstått..och kan man surfa på samma gång som man utför sitt arbete så har man ju slagit de två flugorna i väggen..toppen...!

Jo..men nu får du ha en skön helg BP...kommer in o kollar till dig här i morgon igen.

Ha de bäst.

llh sa...

Många roliga trevligheter hos dig denna torsdag som hos mig blivit fredagskvällsläsning :)

Ännu trevligare roligheter hittade ni på för några dagar sedan. Stor grattiskram till dig och maken! Hur kul som helst måste ni ha haft under alla åren och lika kul får ni under minst lika många till men blev ni ett par redan på dagis typ?

För övrigt bara älska jag den rostiga kärleken och lider lite över att du så väl lyckats porträttera mig i min yrkesroll trots att jag gör allt för att bejaka min manliga sida ;)

Än en gång Hipp hipp och all lycka till er! från hon den mest senfärdiga i bekantskapskretsen...men du blir inte förvånad du känner ju mig :)

Pumita sa...

Golvmopparna på promenad, hihi. I Buenos Aires har jag sett såna som är ute med en hel skock stora hundar (10-15 stycken) och det verkar funka alldeles utmärkt. Bara de är väluppfostrade så. Hundarna alltså.

Nej, brunt är inte din favvofärg. Det har inte gått mig förbi. ;) Kanske inte min favvo heller men passar i vissa sammanhang.

Lennart sa...

Måste titta in och säga hej. Har inte haft tid att göra det på ett tag, av olika anledningar... Oj vad många hundar där, själv tycker jag det räcker med A:s shih-zu. Hon är verkligen tålmodig med de två unga barnen som är på henne ständigt. Hon accepterade även mig som husse väldigt snabbt. Här har höstloven i glada färger börjat ramla ner på backen, hösten har gjort sitt intåg nu.

esterii sa...

Chokladlimpa.. aldrig hört talas om det bakverket..

Linnéa sa...

Thi, hi, gissa vilken bild jag som hundälskare gillar mest? Såna små bjäbbisar!
Fortsätter o kolla!