måndag 21 juli 2014

Mammarazzi





På sistone har jag märkt att det är betydligt enklare att fråga folk om jag få ta bilder i stället för att leka mammarazzi. Ja, papegojtanten bad jag inte om lov då, men kvinnan med jycken på bild nummer 1 var överförtjust över förfrågan. Hon visade stolt upp sin hund som ni ser. Men grejen var den att jag absolut inte ville ha ett porträttfoto, varken av henne eller hunden. Det jag ville visa er är bild nummer 2. Hunden drack nämligen kaffe som ni ser. Tyckte det var så himla roligt tills hundägaren förstörde mitt mentala blogginlägg och berättade att innehållet i pappmuggen bestod av yoghurt och jordgubbssylt. Ooooops – är detta hundmat???!!!! Då var den storyn förstörd.
Bild nummer tre är tagen i smyg. Japp, jag borde sluta leka mammarazzi. Bilden är ju verkligen ingen höjdare. Men eftersom killen hade klara likheter med hunden i bild nummer 1 och 2 får ni den på köpet;-)

Detta inlägg är mitt bidrag till Marits fototema Helgbilden.

18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

:) Föredrar killen med coola frissan framför hunden ;) Jag har bestämda fördomar om att små hundar skäller (nåja, "bjäffsar") förfärligt! Det kan man ju hoppas att killen inte gör!
Sv: Humour travels fine :) men många gånger går inte skämt att översätta och som med allt annat så är smaken som baken ;) Och eftersom vi är gamla Cypernbor är vi ju anglofiler, big time, jag och sönerna ;) Det hjälper ju!

Helén sa...

Frisyrerna är onekligen rätt lika, på hund och grabb :)

Freedomtravel sa...

Du börjar låta som en riktig fotograf! :) Överallt läser jag att man inte ska vara rädd, utan faktiskt gå fram och fråga. Det är då man får de där bra bilderna. Men lite feg är jag nog... ska öva ;)

Husbilen-Ellen sa...

Härliga bilder och kommentarer. :-)

Geddfish ♥ sa...

Änglafluff, skulle jag vilja kalla killens frissa. Väldigt mjukt, som mitt hår, typ.
Jodå, folk ställer gärna upp på bild, om man frågar ;)

Pumita sa...

Billy Idol?! =) Den tvåbente alltså.

Mias Mix sa...

Du är inte bara rolig, du är modig också! Jag är oftast för feg för att fråga, smygfotar på håll.... Undrar om yoghurt är bra för hunden. Katter får ju inte äta laktos. Men det är ju hennes problem. snygg frilla - not!

Anki sa...

Jag måste träna mer på att fråga... är alldeles för feg.
Tuff frilla på killen... och visst liknar den hundens fluffiga dito :)

cat sa...

Att vara smygfotograf är ibland ganska kul tycker jag. Lekte själv härom sistens.
Inte så bra hundmat tycker jag.

Det är bara bild 2 hos mig som var en lek, de andra är gjorda direkt i min underbara kamera :-)

Ama de casa sa...

Haha! Jag frågar ibland. Som igår då jag ville fota kocken. Det ville inte han. Bättre att inte fråga, att fråga sabbar bara blogginläggen. Såpass mycket ibland att dom till och med uteblir :-D

PS: Själv är jag en Amarazzi ;-)

LissenTo sa...

Du har nog blivit modigare Beate och många blir glad över att bli fotade.


Idag ska jag jobba i hettan, tja hela veckan

Monica sa...

Tänk om den hade anfallit och bitit dej i näsan :)hundar äter det mesta.
Snygg bild på killens k-rufs du vet nog vad k står för förmodar jag vill ju inte vara ful i munnen på din blogg HAHA
Ha en skön dag men ärligt gillar du verkligen denna kvalmiga värme?

Freedomtravel sa...

Sv: Jaså ser du hit? Jag jobbar på 10:e våningen… Vet inte vilket hus du sitter i, men har fått för mig att det är på andra sidan bron precis?

Marina sa...

Så lika frisyrer - härligt fångat!

Anitas Malta sa...

Vågar sällan fråga och missar därmed väldigt många intressanta fotoobjekt när jag är ute med kameran. Du är modig du. ...och ärlig ! Du kunde ju faktiskt gått vidare på din idé om kaffet ;-)

Vovven är då betydligt snyggare i håret än killen.

Tror bestämt att du har varmare i Stockholm än här på Malta idag. Är inte avis alls för här behövs lite svala vindar. Är väldigt glad över att slippa höra klagolåtar som att "NU ÄR DET FÖR VARMT" nu när det äntligen är sommar på riktigt :-)

Per-Anders sa...

Ja, pappa- eller mammarazi är frågan.

Freja sa...

Gillar frissan på bild tre. Jag ska klippa/färga mig igen på fredag, kanske ska ta med den här som inspiration. Fast jag lär bränna de delar av skallen jag rakar i så fall...

Marit Johansson sa...

Hahaha.. du trodde du hittat en lattehund, snopet!