onsdag 12 november 2014

Dagens fynd

Som ni vet kommer mitt företag flytta från en del av Vasastan till en annan den 28 november. Ny adress blir Odenplan. I samband med detta rensas (=slängs) det hur mycket som helst just nu. Allt från hålslag, glas, vaser och gamla dokument. Men möbler och böcker kasseras som tur är inte. Möblerna (Kinnarps) skänks till olika skolor och böckerna delas ut till personalen i första och studenter i andra hand. Bra tycker jag!

Dagens fynd nummer 1

Idag var det dags (igen) att välja och vraka bland fantastiska svenska och utländska böcker. Dagens fynd nummer 1 för min del blev ”Eames beautiful details” (Eames – vackra detaljer). Kolla bara den färgterapeutiska boxen. Å innehållet är så himla läckert. Att boken sedan väger ett ton spelar ingen roll. Dregel, dregel...

Dagens fynd nummer 2


New Roofs (Nya tak) blev dagens fynd nummer 2. Är ju barnsligt förtjust i ”annorlunda” och vågad arkitektur, så den boken var ett måste den också. Dregel, dregel...

PS. Böckerna gavs ut år 2012 respektive 2011, de är alltså inga gamla hyllvärmare. Tack företaget:-) DS.

17 kommentarer:

Rantamor sa...

Alltså den första bokens omslag med alla sina färgtrianglar är ju urläcker en riktig juvel bara av det jag kan se. Och jag förstår att den passar dig perfekt.
Och det andra fyndet boken med vågad arkitektur det är ju du det.
Så alltså grattis till dig Beate.

Tjingelingen från Rantamor.

Geddfish ♥ sa...

Grattis, detta passade ju dig som handsken, ser jag!
Kinnarps tillverkning ligger inte långt från mig, förresten, en bit från Falköping mot Ulricehamn.

Eva Trillian sa...

Inte alla företag som har så fina saker att dela ut vid en flytt. Vilken tur ni har :)

LissenTo sa...

Men du får komma hit och äta lunch igen, välkommen Beate

Rantamor sa...

Svar: jag stöder kampen mot bröstcancer, leukemi, prostatacancer och all form utav den jävla sjukdomen och jag tror inte att min pappa dog i någon "inne-cancer".

Ikväll blev jag väldigt lessen du.....

kajsaLisa sa...

Ser verkligen häftig ut, spännande bilder.

cat sa...

Wow vilken fantastisk utdelning! Förstår att du dreglar. Vikten är inget att bry sig om på en bok, det har du helt rätt i. Innehållet och utseendet betyder allt.

Monica sa...

Ibland undrar man ju hur designern tänkt.
Tur man inte har platt tak eftersom det måste skottas om det kommer mycket snö, som du ser tänker jag praktiskt:-)medan du ser det vackra.
Ha en bra dag

Ama de casa sa...

Sån där annorlunda arkitektur kan vara HUR läcker som helst - men också alldeles förfärlig. Men det är trots allt en himla tur att några vågar sticka ut :-)

Marit Johansson sa...

Vilka fina böcker, förmodligen svindyra att köpa i affären :)
Det vore verkligen häftigt att någon gång i livet få bo en period i ett specialdesignat hus...
Jo nog har Mia farit iväg på längden sista halvåret, snart är hon nog lika lång som jag :)

Hörni sa...

Oj vad läcker den var, den skulle gärna få ligga framme här hos oss. :)

Carita Liljendahl sa...

En sådan vacker bok, ser ut som ett sällskapsspel :-)
Men fina bilder, onekligen!

Susjos sa...

Ser ju att böckerna passar dej som hand i handske!!! Det färgglada omslaget på den första boken piggar ju upp vem som helst!! Grattis!

Marina sa...

Kul att du hittade något du ville ha (för övrigt himla läckra böcker!) och det är ju kul att det delas ut saker istället för att det slängs.

Life of Johanna sa...

Känner igen det där med slänga och rensa, är i samma sits. Hittar med lite roligt från när jag var liten, kul och kunna ah sånt framme nu, till syskonbarn och vänners barn som hälsar på och tids nog för får plutt :)

Ja, det blir nog dock kök. Skulle vi resa skulle det behövas göras nu, sen för nära förlossningen vågar jag inte åka iväg

Unknown sa...

Mycken bra litteratur du kommer åt. Den där arkitekturboken skulle jag också dreggla över.
/Kiki

Husbilen-Ellen sa...

Härliga böcker att frossa i! Elisabeth