söndag 22 februari 2015

Skyltsöndag: ”Nu kör vi”


Odenplans Naturhälsa. Kan tala om för er att jag inte ens vet vad de flesta håller på med här. Med andra ord - här hoppar jag. Å konsulter är jag ju inte så förtjust i heller;-)


Den här skylten fick mig att asgarva. Snacka om hängslen och livrem samt en stor portion humor.


Ljudduschen i Täby Centrum har jag visat förut, men har fortfarande inte klurat ut vad den gör. Nu när bokstaven "l" har ramlat bort tycker jag dock att man snarast möjligt borde sätta dit l:et igen. Annars blir associationerna bara så himla fel...


Står du i valet av kvalet och är nödig? I Täby Centrum finns det liksom en toalett för alla, även för bebisen. Lägg märke till barnets särskilda kropp. Inte att undra på att två "bajsbollar" hamnade lite vid sidan om skötbordet;-)

Nu är det alltså dags för första Skyltsöndagen i ”ny regi”. Det är Pumita som uppfunnit temat och hon har gett sin ”välsignelse” till en fortsättning i min Konstellerkonstigt blogg. Stort tack! Alltså kör jag på som vanligt och det hoppas jag att ni också gör. Först att haka på idag var förresten AMA som hann med en skyltning innan Pumita la ner temat. Jättekul! Ja inte att Pumita slutade blogga utan att AMA i fortsättningen kommer visa oss massvis med roliga skyltar från Spanien. Lite internationellt stuk över skyltningen skadar ju verkligen inte:-)
Själv lägger jag upp fyra skyltar – två från innerstan och två från Täby Centrum.

21 kommentarer:

Anders W sa...

Skyltar kan vara både kul och ge fel vibbar. Håller helt med dina kommentarer. Fortsätt att vara uppmärksam!

Ama de casa sa...

Nejdå, BP. Jag känner mig inte ett dugg pressad... :-D
HAHA! Jag älskar skyltar och älskar också att du har tagit upp Skyltsöndagen efter Pumita. Även om det bästa såklart hade varit om hon hade kört vidare själv.

Men du gillar inte konsulter? Jag har varit konsult i 20 år... Kanske lika bra att jag hoppar av? ;-)

Kram på dig - och en kram till dig också, Pumita, om du läser detta :-)

Monica sa...

Ja utan L blir det helt fel.
Här går det en dag i taget.
Ha det bra

Benita sa...

Bra att du påminde mig om skyltsöndag. Nu har även jag skyltat idag. :)

Kicki sa...

Nu blir det till att samla på skyltar alltså! Gillar designen av toaskylten!

Susanne sa...

Ska leta skyltar hela veckan under mina promenader.

Anita-Malta sa...

Vad roligt ! Skyltsöndag lever vidare i ny regi. Tycker du inleder det hela galant med fyra olikartade skyltar som alla sätter fart på fantasin och ger utrymme för egna tolkningar.

Stort plus till Pumita som överlåter till dig att fortsätta temat under samma namn !!
Måste genast börja leta skyltar :-)

Eva Trillian sa...

Var visserligen ut i världen idag ... men tog jag några kort? Nej , kameran var inte med - och vi hade annat för oss!
Ok. Så lätt det är att haka upp sig på detaljer: är det bara kvinnor som får byta blöjor på barn? *mummelmummelmummel* Jaja - hon på skylten kanske tycker som jag - därför har bajsbollarna hamnat lite vid sidan om ;)
Hoppas helgen varit bra!

Olga T sa...

Eva hakade upp sig på en detalj jag inte sett! Ha ha! Där ser man . Men detalje Ll såg jag direkt och det är minsann ingen detalj. Snälla nån, det måste de åtgärda genast!!
Tjuvskylten är grymt bra. Naturhälsan... ja kiropraktorer har jag mycket bra erfarenhet av och det är sorgligt att de inte blir erkända av vår vanliga sjukvård. De har bra mycket mer utbildning än en sjukymnast. Skulle kunna skriva mer om det känner jag.....men det gör jag inte. Heja dej som startat skyltsöndag. Gissa om jag har skyltar på lager!

Stare Ström sa...

Kul att du tar upp skyltandet!

Olga T sa...

SV: Jag tror jag ska bli flyttfågel så småningom. Vintern här kan jag vara utan. Kolla detta inlägg också: http://litenfagel.blogspot.se/2015/02/kaosutmaningen-6e-boken.html

Per-Anders sa...

Ljuddusch..? Får mn lyssna på musik medan man duschar?

Unknown sa...

Usch för tjuvar, men det var ett tappert offer som orkar se livet från dn ljusa sidan.
Ska numera titta och analysera toaskyltar ordentligt, mycke intressant symbolik där.
/Kiki

Susjos sa...

Va kul med skyltsöndag! Det vill jag gärna hoppa på, fast kanske inte just idag, mer "kändistätt" på min blogg..hehe...

Kerstins foto sa...

Haha, jag gillar humorn i den där dörren. Har tagit mig i kragen idag och tagit mig ut och rastat kameran. Så nu finns en skyltbild uppe. :)
Hajar dock inte hur jag gör. Ska jag bara skriva här att jag lagt upp en bild eller finns det nåt annat ställe jag ska sätta mitt bomärke på? ;)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja där är du ju - skyltsöndag :)
Måste säga att en del har både hängslen och livrem..haha...kan undra om de stoppar tjuvarna eller bara gör de mer nyfikna. Häftig skyltning:)
Ha en fin,fin måndag.
Kramiz

Mias Mix sa...

Tvekade inte en sekund att Pumita skulle ge sin välsignelse! Roligt att du kör vidare även om jag aldrig varit med.
Alltid kul med humor som hos första skylten :) Och jag började försöka läsa skylten innan jag såg att bokstaven L fattas och trodde det var en skylt från Tel Aviv.
Vi fick lyssna på skidåkningen på radion igår annars tittar jag mer än gärna.

cat sa...

Ja jösses vilka hemska associationer det kan bli när en bokstav fattas!
Bebissymbol är rätt gräslig och det var dessutom inga dåliga pluttar den hade pruttat iväg ;-)

Nu börjar jag ana slutet av den här monsterinfluensan,

Geddfish ♥ sa...

Får väl se om jag kan lägga in en (o)vana att fixa skyltar på söndagar?
Jag gick faktiskt och tittade här i stan igår em, men fann inget kul. Men, skam den som ger sig!

Tack för fina ord om dottern, hon är född prinsessa, så speciell... lilla hjärtat.

Steve sa...

Det var länge sedan jag såg en skylt i verkligheten, men jag får ju mitt lystmäte när jag tittar in hos dig. Håller med om att skylten med det saknade L:et bara är så fel.

Marit Johansson sa...

Nej men herregud så sjukt.. sätt genast dit den saknade bokstaven, vad väntar dom på?