torsdag 28 maj 2015

En vacker hjärna






Efter matfrosseriet igår tänker jag bjuda er på en cappuccino gjord på en dubbel espresso (vad annars;-) ). Ja, själva cappun drack jag ju upp, men innan jag gjorde det så vred och vände jag på koppen. Den önskade reaktionen av mina ”medfikanter” (bra ord eller hur!?) uteblev inte. Såväl chefen Håkan som kollegan Gabriella stirrade på kaffekoppen, skrattade och kom med förslag på vad barristan hade åstadkommit - de enades om en blomkål.

Alltså för mig var det helt klart vad ”konstverket” föreställde. Ingen tvekan där inte - på bild 3 ser ni min hjärna. Visst är den välskapt! Det syns klart och tydligt att jag inte använder den i onödan, å det ska jag fortsätta med;-)

Det här är mitt 88:e inlägg till Blogg 100. 88 down, 12 to go.

PS. Maken tycker att ettan föreställer en blomma som växer upp ur en njure; tvåan visar ett foster medan trean absolut liknar min hjärna. Gifte mig nog med rätt kille:-) DS.

22 kommentarer:

Beppan sa...

Det konstnärliga köper jag helt klart - men inte innehållet.
Tefantast som jag är. Tyvärr kan man väl inte fixa sådana skapelser
i en tekopp?
Grodd, hjärna eller en grönsak kanske?
Kul att spåna.....

Eva Trillian sa...

:) När man har något bra ska man ju vara rädd om det :) Så du gör helt rätt!

Anita Malta sa...

Ettan är helt klart en blomma fast mest blad, tvåan ett fågelhuvud där näbben är solklar och trean, ja det vet vi ju redan ;-)
Klart du gifte dig med rätt kille med tanke på den skarpa hjärnan :-)

Della sa...

Ja, var rädd om den. :)

Susanne sa...

Tycker nog att det är lite foster i alla bilder.

Unknown sa...

Väl skapat.
/Kiki

Susjos sa...

Håller med din man!!!

Susjos sa...

..och jag mår fint..men är otroligt trött!!!! Men ett inlägg kom ..seeent omsider! Kram!!!! PS.Så kul att du känner igen dej i mina bilder från dina härliga fotbollsresor..och jag menar USA 1994...både jag och maken blev avis!!!! DS.

Steve sa...

Den där killen du gifte dig med verkar ha rätt klart för sig tycker jag.
Barristans insats kan väl kanske kallas ett hjärnsläpp, eller....

Kolonilotta sa...

Den där fina skapelsen och doften av kaffe är det enda jag uppskattar med kaffe!
Smaken...Blääääää!
Men verkligen jätte snyggt!
Ha en toppen fin fredag!
Kram Susanne

Geddfish ♥ sa...

Tummen upp för din man! Smakfull tolkning!
Snyggt.
En go fredag till dig!

Ama de casa sa...

Jättefint kaffe - men jag tror det är för tidigt för mig att se att det föreställer nåt alls... :-)

Life of Johanna sa...

Det är så läckert, och jag undrar alltid hur de lyckas med det :)

Ja jag trivs bättre i kortare hår, vill ha långt med tröttnar alltid och man får ju inte rätt längd genom knäppa med fingrarna :)

Haha ja jag skulle vilja göra som hugo, grina när jag tar sprutor eller lämnar blodprov

Life of Johanna sa...

Tack är riktigt nöjd med håret

Andra året i Hjo sa...

Jäkligt snygg cappo. Men kan inte se någon skillnad på dem, annat än de två nedersta är vridna. Men det kan väl inte vara din hjärna som är vriden?

Marina sa...

Oavsett vad de föreställer så är de vackra allihop! (det kanske är dags att börja spå i "kaffebilder" i någon slags modern anda, istället för i tennklumpar...)

cat sa...

Salivkranen i munnen vreds upp på fullt ös när jag såg dina cappuccinobilder!
Håller med om att det mer ser ut som en hjärna en än blomkål.

Annette sa...

Är totalt galen i cappuccino! Bloggade för ett tag sedan om vår italienresa, och insåg att jag inte kunde ha med kaffekoppar i precis varenda inlägg ;) Det här mönstret var ju riktigt kreativt! Fostret såg jag innan jag läste texten, och blomma respektive hjärna känns rimligt om de andra. Kul att vara på samma våglängd och kunna gå på djupet om sådana saker med sin livskamrat, det är värt mycket. Ha en skön helg!

LissenTo sa...

Klart du gifte dej med rätt kille. Annars hade du väl bytt ;-)

Försöker titta åt alla håll, men hinner ändå inte med mej.

Ama de casa sa...

sv: Jäpp. Det var en supergod fylld aubergine. Du har supersyn du :-)

Guldkryckan sa...

Jo...hjärnan ska man inte använda alltför mycket..bara lite lagom så slipper man mycket skit ;)
Stänger av min med jämna mellanrum under en arbetsdag...har ju ett sådant jobb att man mår bäst av att göra det ibland ;)

12 kvar nu....bravo...bra jobbat BP.

Ha en fin helg nu :)

monica sa...

Riktigt konstnärligt, fattar inte hur dom bär sej åt:-)