söndag 7 juni 2015

Skyltsöndag 16: ”Best ever”



Idag lägger jag upp den bästa skylten jag någonsin hittat till Skyltsöndag. Det är en butik vid Odenplan som ändrar texten på skylten regelbundet. Här finns en annan inte lika rolig variant. Å ni som inte gillar den här skylten – snälla ”don’t kill the messenger”;-)


Det här är mitt 98:e inlägg till Blogg 100. 98 down, 2 to go.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den bara (går sådär...).

En lista på alla som gillar att skylta på söndagar hittar ni här.

PS. Överlevde en nattlig halvlek av gårdagens öppningsmatch i FIFA Dam-VM 2015. Å den var bra, mycket bra till och med - spelet under första halvlek alltså. Kanada tog en välförtjänad seger efter en straff i den 92:a minuten. 60 000 åskådare på en fullsatt läktare i Edmonton. Känns bra det där! DS.

22 kommentarer:

Eva Trillian sa...

:) Undrar över den fyndige skyltmakaren som ändrar text för att ge människor något att tänka på, le åt eller uppröras över :) Så himla häftig idé!

Carita Liljendahl sa...

Det var då ena riktigt fyndiga skyltar! :-)

Susjos sa...

Haha!! Härliga skyltar som bara du BP kan uppbringa :-)
Tyvärr hanns det inte med någon fotboll i natt, vi sprang istället själva i korridorerna!

Susjos sa...

..och tack för tips att skippa "bevisa att du inte är en robot", inläggen publiceras i alla fall! Hurra!!

FREEDOMtravel sa...

Ääälskar skylten! Undrar hur di bär dig åt för att hitta alla såna här bra skyltar??

Olga T sa...

Vad kul att ändra budskap på skylten! Undrar vad det står annars och vad butiken säljer för något.
Nu är du snart i mål på Blogg 100!

Stare Ström sa...

Nu undrar jag precis som Gärdsmygen: vad är det för sorts butik? Kul idé!

Marit Johansson sa...

Haha.. nä jag ska inte sparka på budbäraren!!
Ja nog hade det varit trevligt att åka in till stan när vi ändå är här.. men det får bli en annan gång, vi har gått omkring här i omgivningarna men gick nog inte nog långt för att att uppleva det riktiga grekland :) jag är här själv med mia och då blir det att man prioriterar det hon vill, alltså bada... men det är inte alls så att jag lider, det här med all inclusive har ju sina fördelar om än det är nackdelar också :)
Vi bor förresten på Mitsis faliraki beach, var det där du var?

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! Underbar skylt, det ska gudarna veta :-D

Monica sa...

Vilken härlig skylt, väcker nog många tankar;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

LissenTo sa...

Ja kul med skyltar som får en haja till.

Tack för uppdatering av fotbollen, så lite koll har jag.

Geddfish ♥ sa...

Oh, Herre Gud, vilka skyltar! Herre min Je...
Såna skyltar hittar man inte i det prydliga kak- och kaffedoftande Lidköping!

Jag har nog körkort för robot. Kryssar aldrig i numera och det händer inget, full fart bara!

Unknown sa...

Den där skylten måste jag uppsöka, jag menar den första alltså.
Kul med uppsvinget för damfotbollen, hört många som är intresserade.
/Kiki

Anni sa...

Jag tillhör dem som gillar skylten ;-)

Anki sa...

Kul skyltar... bara du kan hitta såna fynd!

Steve sa...

Skylt nr 2 gör sig extra bra så här i fotbollsVM-tider.

cat sa...

Jag gillar den översta skylten skarpt! Känner så nästan varje dag. Den andra skyltens budskap håller jag också med om, men i vissa lägen vill jag kasta om ordföljden :-)

Marina sa...

Skyltar är alltid kul! Nu laddar vi för match ikväll!!

Mias Mix sa...

Rolig och praktisk skylt!! Och jag lovar att inte sparkas!!
Kul också att fotbollen är igång. Ikväll dubbelt upp med både herrar och damer.

Anita Malta sa...

Den var kul och tänkvärd. Ja, den översta alltså. Men vid närmare efertanke även den undre ;-)

Life of Johanna sa...

Kul att de ändrar budskapet då och då :)

Ja gäller använda sig av resurserna man har runt om kring sig :) Och jag presenterna är såna han kommer ha nytta av _)

KajsaLisa sa...

Skylten är ju underbar :) Länkade upp ett skyltsöndagsinlägg jag med :)