måndag 3 augusti 2015

Helgbilden: Fotdon


Eftersom jag har varit på vift hela dagen och bara precis kommit hem får det bli ett sent bidrag till Helgbilden. Men om man vänter på något gott så...;-)

Nu är det ju inte alla som gillar Prideparaden och mina foton, men jag kan inte låta bli att visa er ytterligare tre bilder därifrån. Ni som inte gillar "grejen" kan ju koncentrera er på fotdonen – skorna alltså – i bilderna. När dessa foton togs hade deltagarna i paraden gått/sprungit/dansat redan i drygt fem (!) kilometer. Personligen skulle jag inte klara en endaste meter med dessa självmordsdon. Den sista bilden visar en daddy longlegs (den svenska beteckningen ”harkrank” låter ju såååååå tråkigt) å den behöver inga skor på sig för att förflytta sig. Åt andra sidan gick den inte med i paraden heller;-)






Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Ska snart göra en bloggpromenad och hälsa på er. Tänk om bloggpromenader hade samma "träningseffekt" som riktiga vandringar, men jag kan ju alltid låtsas;-) DS.


27 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Vilka häftiga goth och metalchicks i andra bilden. När det gäller skyltbilden igår så är den jätteenkel, det konstiga ljuset bakom skylten brukar jag normalt dämpa med ett polarisationsfilter. Vitt ljus från gatlampor blir inte alls snyggt.
Gör så här, fota en skylt när det är mörkt och regnar med lampor bakom. Vägskyltar reflekterar och det andra du ser är ljuset från lampor som reflekteras i regnet.

Mias Mix sa...

Häftiga att titta på men säkert väldigt jobbiga att gå och dansa i! Jag blir så glad av dina härliga pride-bilder så fortsätt visa dem bara!

Kolonilotta sa...

Jag kan ju informera om att dom fortsatte gå i dom där skorna hela kvällen på festen också! :)
Medan jag glatt dansade i mina ballerina skor.
Underbar kväll med en varm sol som lös på oss!

Eva Trillian sa...

Ballerinaskorna är de enda i bild som jag skulle klara av att gå med :) annat var det när man var ung och kunde överleva en hel dag/natt i högklackar ;)
Gillar dina inlägg :) tänkte att jag kanske ska skriva det. Om andra skriver att de INTE gillar dem (gör de verkligen det? Kan de inte bara låta bli att läsa och kommentera och sedan gå vidare?) så är det kanske bra att vara en motvikt och skriva att jag gillar dem :) för det gör jag!

Unknown sa...

Verkar som du kunnat tagit del av denna regnbågsfärgadeparad riktigt ordentligt, självv varit upptagen av tysklandsbesök och annat bestyr.
Svar: Jag gillar när man påminner varandra om vad som är vad...och skogens guld är faktiskt kantareller eller hjortron. Det enda som jag kunde ha hävda var att det faktiskt finns rött guld också, dock inget blått (blåbär) vad jag vet.
/Kiki

TantGlad sa...

Jag gillar dina foton. Spännande som alltid. Det är din blogg. Du visar det du vill här.

Tack å Tack för spännande bilder att studera.

Tisdagskram.

Monica sa...

OJ OJ inga skor för mej
förutom dom på bild tre;-)
Jag gillar dina Pride bilder
skarpt,är långt ifrån prydd.
Ha en bra dag i solen

Anki sa...

Kan någon verkligen göra annat än gilla dina bilder från Pride?!? Jag bara älskar dina färgglada foton!
Aj... de skorna är då inget för mig som helst kliver omkring i gympadojor eller gummistövlar :)

Geddfish ♥ sa...

Åh, jag gillar din blogg. Du tar alltid fram så annorlunda häftiga bilder, man behöver inte tycka om dem, räcker att beskåda.

Vilka fotdon! Jag läste först fordon, haha.
Och harskrankar blä att ha i närheten, men vackra att se på.

Steve sa...

Jag som numera inte ens kan ha s k fotriktiga skor ryser vid blotta tanken. Men, mina ljusgrå fårskinnstofflor från Nya Zeeland hade säkert också väckt uppmärksamhet. I alla fall i kombination med den ljusblå hatten på första bilden. Välkommen in på din bloggpromenad även om du kanske inte hittar nåt nytt sedan senast.

Anni sa...

Det är verkligen häftiga utstyrslar! Undrar hur fötterna känns efter den ganska långa vandringen på hårt underlag?

Vad gäller min söndag så gjorde jag ju ingenting efter att jag kom hem, hade ingen energi alls (det var liksom det mitt inlägg skulle visa, men jag misslyckades tydligen). Undrar om den for iväg till dig?

Ama de casa sa...

Jag kanske skulle testa såna där klackeskor igen? Jag övergav kanske såna alltför lättvindigt då för måååånga år sen.
Jag har ju produktionstestat många avdelningar på spanska sjukhus vid det här laget - undrar hur bra dom är på att fixa brutna ben? ;-)

Häftiga bilder - igen!

cat sa...

Hualigen vilka hemska skodon! Varför i hela fridens dar vill man plåga sina fötter på det där sättet?!
Väldgit fin bild på det äckliga krypet. Lider sedan barndomen av en mindre fobi för harkrankar.

Ama de casa sa...

sv: Den första maten jag fick var nån risblandning med skinka, räkor, ägg, ärtor mm. Gott kryddat! Dessutom fick jag nån god vitfisk oppanpå smörstekt potatis. Och en inte alltför munter yoghurt :-)

Allt smakade dock himmelskt :-)

Per-Anders sa...

Härliga bilder från den färggranna Prideparaden. Om jag haft möjlighet skulla jag ha varit i Stockholm för att se den på plats.

cissi sa...

Har kollat igenom alla dina härliga pridebilder........riktigt härligt att se dem. Nästa år ska jag försöka se det live!
Ha det fint!

Della sa...

Fattar knappt att folk kan förflytta sig i annat än gympadojor.

Anita Malta sa...

Helt underbara bilder !! Vill se mer, mer, mer.. ;-) Nä, men är jätteglad för allt du visat och det känns ju nästan lite som jag själv varit där. Tack för det !! Till och med den lilla färglöse daddy longlegs imponerar stort :-)

Carita Liljendahl sa...

Jag tror inte jag kan se mig mätt på bilder från Pride :-)
Men den där sista hade jag klarat mig utan ;-) Av individen med långa och supersmala ben... urk.

Herr Nilssons Fru sa...

Who vilka häftiga bilder o häftiga människor. Kul när folk är sig själv :)
Ja hej för resten, de var inte i går jag var här, jag har blivit en redig slarvbloggare, allt de där utanför datorn tar sån tid....men men, ibland så.
Jo men visst följer du också Paula o hon har ju bild på sig själv på sin blogg. Jag håller alltid till höger då blir jag bäst på bild :)
Kramiz o fortsatt go sommar.

Stare Ström sa...

I såna skodon hade jag inte kommit många meter! Så härligt du har fått med killens blick på första bilden. Han ser lika förundrad ut över skorna som vi.

anemonen sa...

Milde tid sådana skor men det fanns en tid när även jag kunde gå med hög höga klackar men inte numera för nu håller jag mig på mattan ja jorden då. Den långbente gillar jag men inte att ha dem i sovrummet om natten för de har en tendens att hamna i fejset på mig så de kastar jag ut. Många fina kulörer på kläderna som sig bör i denna parad.

Life of Johanna sa...

Finna mycket läckra skor, men nej jag föredrar platta skor så man kan gå!

Bloggträffen var kanon! :)

Life of Johanna sa...

Jadå det kommer bilder från bloggträffen, hinner bara inte sitta vid datorn nu när det är så underbart väder :)

Husbilen-Ellen sa...

Vilka skor! Skulle jag inte kommit långt med. Harkranken var fin. Elisabeth

LissenTo sa...

Ja du mina klackhöjd är inte heller något att skryta med.
Men kul att se hur andra klarar dessa höjder!

Marit Johansson sa...

En riktig färgfest, precis som det ska vara under pride. Jättefina bilder!