söndag 22 maj 2016

Skyltsöndag #54

Det var en himla tur att Claes-Göran bytte skyltning två gånger förrförra veckan, för den gångna veckan slarvade han igen. Alltså kan jag inleda den här Skytsöndagen på ”traditionellt” sätt.
De andra skyltarna har nästan en röd tråd idag, då de handlar om väldigt ädla drycker. Skyltarna är verkligen inte speciellt proffsigt gjorda, men himla roliga tycker jag. Hoppas ni håller med. Enjoy!




Det här borde man kanske testa;-)


Det är ju det jag alltid har sagt: det är viktigt med att hålla rätt vätskebalans, speciellt när det är varmt. Nu har jag äntligen fått det på pränt:-) Att bilden ser aningen psykedelisk ut beror inte på vätskepåfyllning enligt skylten, utan solen som sken på den.


Jo då, så kan man ju också se det.


Pumita
har uppfunnit Skyltsöndag. Jag förvaltar den bara.

Alla som skyltar hittar ni här.

PS. Går en lång bloggpromenad hos er ikväll. DS.


23 kommentarer:

Biggeros sa...

Den sista skylten stämmer..kaffet får inte bli kallt även gäller förhållandet till sin partner:)
Claes-Göran håller måttet. Såklart är det viktigt att hålla vätskebalansen i schach. Trevlig söndag

Eva Trillian sa...

Många bra skyltar :) Skönt när Claes-Göran är med på banan!
Sista skylten är ju klockren :)

Maria sa...

Jag håller med! Fast jag dricker inte kaffe ;-)
Kram

FREEDOMtravel sa...

Du är helt fantastisk på att hitta skyltar! Jag förstår inte riktigt hur du bär dig åt för att hitta alla roliga, annorlunda, lustiga skyltar!? Sååå imponerad!

Susjos sa...

Ja, du lyckas verkligen hitta bra skyltar! Sista skylten om att kaffe är som kärlek var ju fiffig!
kram!

Ditte sa...

Fullträff med extra allt! Tack för härlig skyltning och tydliga budskap!
Favoriten blev den sista och Claes Görans andra. Går att tolka på flera sätt...Gillas!

Anki sa...

Härligt skyltat hos dig - du har verkligen öga för att hitta de som sticker ut! Ja, vätskebalansen är absolut viktig - bra att det finns alkoholfri öl också. Claes-Görans skyltning är som alltid kanon!

Comsi comsa sa...


Här har du hittat godbitarna, ibland får man
det där extra. :D))

Kram ♥

Geddfish ♥ sa...

Sitter just med den ädla drycken kaffe.
Genomgående behöver kroppen vätska.
Och förr sa man "öl är hälsa, hälsa ofta" fast jag hälsar inte så ofta nuförtiden.
Har bytt ut det mot en annan ädel dryck.

Sista skylten var väldigt sann. Bäst.

Måndagskram!

Ama de casa sa...

Haha! Nu får vi bara hoppas att Claes-Göran skärper till sig den här veckan - annars får du allt säga till honom! :-)

Härlig skyltning! :-)

cat sa...

Duktiga C-G! Den där gröna skylten gick jag förbi i lördags. Tänkte direkt på din skyltfotografering. Blev inte riktigt klok på budskapet dock. Ska jag säga sanningen och springa? Vad är sanningen, att det smakar apa? Kikade dock in genom dörren till det lilla fiket vars skylt det var.

anemonen sa...

Tack för kommentar och besök på Käringafällan. Ja nu har Claes Göran slagit på stort med solsken och det är toppen det, och visst vätska det är viktigt och jag är kräsen därvidlag för bara ljus öl här. Tur att det finns så många sorter och vätska det behövs i mängder nu när värmen kommer för kommer det hoppas jag den gör. Kaffe ja det kan man inte klara sig utan precis som med kärlek. Inte helt riktigt enligt min smak med kaffet för jag gillar när det är kallt för då tycker jag smakerna träder fram alltmer.Härliga skyltar från ett soligt Stockholm:-)

Emma, Sol som sol? sa...

Den där gröna skylten, den där är så ful och bara konstig. Ja, vad är det för sanning vi ska berätta? För vem? Och varför ska vi springa? Ska man inte stå för det man tycker?

Och varför börja på svenska och avsluta på engelska?

Det var egentligen en väldigt dålig skylt, när jag tänker efter! Men å andra sidan s fyller den väl någt syfte, den syns ju, man reagerar och cat ovan tittade i alla fall in genom fönstret. Nu finns det fiket kvar inne i skallen hos henne och alla andra som reagerat på den. :D

Klimakteriehäxan sa...

Nyväckt söndagsskyltare! Var enormt trogen på Pumitas tid, sedan blev det glest. Men denna söndag: http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2016/05/annu-en-skyltsondag.html (tyvärr är skylten väldigt ful ...)

Erik Kling sa...

Lustigt. Jag var också en trogen visare av skyltar på Pumitas tid.
Så gjorde jag själv ett blogguppehåll, men så smått börjat igen.
Kul att skyltsöndagen fortsätter.
Lämnar ett enkelt bidrag.

nalta norrland sa...

Gillar skyltarna :) speciellt den sista.

Mias Mix sa...

Många bra skyltar som vanligt! Väldigt viktigt att hålla vätskenivån i värmen!

cissi sa...

Vätskenivå är viktigt, men den sista skylten är absolut helt klart bäst!

KajsaLisa sa...

Härligt, nu lyser Claes Görans kreativitet ihop med solen :)

Kolonilotta sa...

Trots att jag varken dricker kaffe eller öl så gillas skyltarna skarpt.
Synd att du inte hittade en med vin! ;)
Men Claes Görans skyltar denna gång är ju bara såååå bra! :)

Unknown sa...

jo, sista skylten gör många bra jämförelser mellan kärlek och kaffe men den är FELAKTIG, iskaffe är bland det godaste man kan dricka en varm dag och iskall kärlek låter läskigt och dödligt.
Annars gillade jag den första kaffeskylten, tell the truth and run :-)
/Kiki

Klimakteriehäxan sa...

Vad är detta???!!! ingen ny skylt!!!! jag har en i a f ... http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2016/05/inte-bara-mammas-dag-det-ar-ju.html

Carita Liljendahl sa...

Ha ha, den där med köp-en-kaffe-och-spring var kul!