måndag 13 juni 2016

Helgbilden: Solnedgång



Det var maken som i lördags undrade lite försiktigt om jag kunde slita mig loss från tv-soffan och matchen England-Ryssland för att ta en bild på ett ufo som höll på att landa på solen. Japp, det kunde jag – både lämna matchen och knäppa ett foto exakt klockan 21:49:26 den 11 juni.

Bollar
Gissa om jag skrattade gott när jag öppnade bilden i Photoshop. Vyn bjuder ju på så mycket mera än en ufo och en underbar solnedgång. Den bjuder faktiskt på 13 röda (fot-)bollar också. Har inte den blekaste hur bollarna hamnade där. Men ibland ska man ha tur, riktig tur:-) För skicklighet handlar det då inte om;-)

EURO 2016 så här långt
Personligen tycker jag att jag bara sett målsnåla tråkmatcher i detta EM. Undantag – den första halvleken mellan Tyskland och Ukraina, som bjöd på allt och lite därtill. Nu uppladdning inför Sverige-Irland.

Fler Helgbilder hittar ni hos Marit.

27 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Läcker bild! Nu pågår matchen, men jag har en himla bra simultanförmåga så jag kan titta och data samtidigt ;-)

KajsaLisa sa...

Det är synd om alla ufon just nu, ingen bryr sig det är bara Zlatan som gäller.

biggeros sa...

Då gäller det idag mot Irland. Håller tummar÷)) Det var ju tur att du kunde slita dig och plåta solnedgången. Ha en trevlig kväll

Åke sa...

Då föredrar jag Ufon i stället för TV:n :) En snygg värld :) Du nu lade jag in ett inlägg hos Eva Trillian igen ;) Du triggade mig vettu ;)

Ditte sa...

Häftig bild och bpde den fina solen och småbollarna passade ju extra bra i dessa fotbolls EM-tider.
Och Sveriges match mot Irland var ju mycket medioker. Så upp till bevis! Fotboll är ju en lagsport och av det syntes inte så mycket.
Sverige ser inte ut att orka springa...
Kul att få din analys i morgon.

Åke sa...

Ursäkta att jag inte förklarade... För ett tag sedan du så här: Du är nog den första och enda killen som är med i Evas tacksamhetstema. Riktigt kul tycker jag. Och sju av dina punkter på listan (de som har med snickeri att göra alltså) är extra kul, då jag då aldrig sett liknade på de andra tacksamhetslistorna;-)

Å dina bilder är helt fantastiska:-)

Jag blev så glad över dessa ord :)


Susanne sa...

Tur att du slet dig från fotbollen och tog denna fina bild.

Eva Trillian sa...

Glad att det finns de som tar sig tid att fota UFO:n i tider som dessa ;) De flesta ser bara EN boll ;) Heja maken som för in lite normalitet i ditt liv ;)

Steve sa...

13 röda fotbollar? Jag ser 10 röda och tre rosa. Men, rosa bollar finns väl inte i din värld.

Jag håller med dig om EM så här långt; målsnålt och tråkigt. Ännu tråkigare blev det igår när Sverige drabbades av paltkoma i första halvlek mot Irland. Andreas Isaksson var bäst, Martin Olsson, Emil Forsberg och Zlatan får godkänt, resten underkänt.
Italien-Belgien gav mig dock tillbaka tron på fotbollen. Italien imponerade. Belgien, topprankade? Ja, det var innan EM det.

FREEDOMtravel sa...

Vilken härlig bild det blev! Jag var ute och åt middag med mina KI-kollegor under Sverige-matchen igår. En av dem är från Irland så det var väl lika bra att vi inte såg fotboll tillsammans;)

Ulla Maria sa...

Läcker foto, väl så spännande med alla bollar som dök upp där som den som spelats på EURO -16. Efter Sverige-Irland matchen igår kändes det knepigt att befinna sig inomhus och beskåda detta en sådan fin kväll så vi gav oss ut med båten och la oss för ankar medan vi såg solen sjunka ner i ett nästan spegelblankt hav.
Var hemma lagom för att se slutet på Italien-Belgien matchen. Hörde också en eftersnacks intervju med Hamrén. Hmm...

Geddfish ♥ sa...

En verkligen urläcker bild! Den har ju allt ;)
Tänk, så mycket man kan göra med digitala foton, vilken värld!

cat sa...

Mycket läcker ufosolnedgång! Fantastiska röda reflexbollar också.

Comsi comsa sa...


Nämen gud vilken häftig bild du tog.Solen ligger precis i gropen av trädtopparna. De röda bollarna är nog en gåva till EM-matcherna så det skall bli lite fart på dem. :D)

Kram ♥

Monica sa...

Läcker bild, har hänt mej med.
Lite mycket just nu så bloggen blir lidande.
Ha det bra

Emma, Sol som sol? sa...

Är det frågan om den typen av bollar som de på ditt foto, då tycker t o m jag att det är kul.

Övriga bollar bör jag nog undvika att skriva om.

nalta norrland sa...

Sverige lyckades med oavgjort,
trots ingen svensk gjorde mål blev det 1 - 1 knasigt ;-)
men ibland ska man ha tur... eller nått sånt :)

Så läcker bild, självklart var det skicklighet :)

Anki sa...

Vilken läcker bild! Mer spännande än fotbollen, som jag faktiskt såg lite av ... men sen var det roligare att redigera lite bilder och leta i gömmorna efter bilder till ett collage åt Lasses barndomsvän Totte som fyller 75 år nästa vecka :)

Shannara sa...

Härlig bild, som så ofta här inne hos dej. ☺ Väntar med spänning på uppdatering om vad DU tycktr om gårdagens fotboll! Vad jag tyckte? Skrattretande... 😉

Days by Johanna sa...

Ja de får göra fler mål. Lite impade av ungern som slog österrike nyss med 2-0

Ja jag ahr med svårt och somna fast jag är trött. Sover bättre när det är mörkt, men blir lite vinterdeprimerad så det är inte så kul, svårt när man vill ha kakan och samtidigt äta upp den

Ja det var trevligt och träffa mina kollegor idag, de verkar trevliga allihopa, så vill börja redan nu, men får vänta till augusti :)

Susjos sa...

ja det var ett coolt foto! till och med med fotbollar, jag tackar jag! Verkar inte som att jag missade så mycket i gårdagens match Sverige- Irland...?
Nu missar jag Portugal- Island, för jobbet kallar!

Olga T sa...

Kul bild! Det var bra att du fick se ett UFO! Och en massa bollar.
Jag vet knappt vad/när jag skrivit hos dig sist. Här har vi firat student samtidigt som mitt eget arbete gått mot lovtider så det har varit tämligen fullt upp.

Kluring: På studentbilderna jag visade i förra inlägget var den kände killen en fotbollsspelare i Falkenberg men som nu går till annat lag. Vem?

Annette sa...

Ha ha, är det fotboll så är det! Du kanske är litet som vår Isabella, hon ser hjärtan överallt ;)

Husbilen-Ellen sa...

Läcker bild, som ju passar in i fotbollstemat!

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Så härlig bild :)

Olga T sa...

Sv: trodde du skulle gissat hans namn....Gustav Nilsson. Hans nästa klubb blir Bröndby.

Unknown sa...

Varma kvällar (ivarjefall idag den 15 juni) och fotboll, kan det bli bättre?
/Kiki