lördag 17 juni 2017

Lördagscitat: ”Singin' in the Rain“



”Singin' in the Rain“ är visserligen inget citat men väl namnet på en musikal. Å eftersom jag fick till regnet att se svart(!!!) ut på den här bilden – jo, det gjorde jag faktiskt - så tycker jag nog att jag sjunger med här:-) Ni hänger kanske på;-)

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

PS. Nu regnade det för en gångs skull inte i Stockholm idag. Tvärtom var det 25 grader varmt och strålande solsken. Men då jag hittade det svarta regnet och musikaltiteln igår så orkade jag inte ändra inlägget. Som sagt idag ville jag njuta av värmen:-) Kikar in hos er under kvällen. DS.

16 kommentarer:

Susjos sa...

Oj, nu trodde jag en sekund att det hade regnat idag medans jag sov, men så var det alltså inte.
Det var väldigt varmt när jag vaknade nu på eftermiddagen!
Nu dags att cykla till jobbet! Ha en trevlig lördag kväll!

Geddfish ♥ sa...

Vilken varm och het dag idag! Vet inte, men mina fötter svullnade upp, brukar inte bli så.
Häftig bild. Regnade svart.Ja, när inte solen är framme så blir allt dystert och tappar färg.
Imorrn blir det kanon igen!

Emma, Sol som sol? sa...

Åhhh... Gene Kelly ... Favoritfilm och jag ÄLSKAR-ÄLSKAR-ÄLSKAR scenen med plaskandet och sjungandet i regnet. Oh, jag har ett foto någonstans i gömmorna på mig där jag står under det paraplyet i Florida. Måste ha varit Universal Studios.

Ditte sa...

En musical jag verkligen gillar och har sett live i N.Y (dock inte med originalartisterna) och många gånger på film. Har steppat själv och detta nummer när de steppar i regnet är en favorit spm jag gkort föera gånger. Så härligt och roligt.
Och att sjunga i regnet är nog inte alls så dumt. Nästa gång det blir regn kanske du också slat an en stepp eller dans ute.
Härligt med sol i Stockholm. Hoppas ni haft en njutbar dag.

Anki sa...

Haha ... svart regn - så det kan bli! Sjunger gärna med och ser då gamle meteorologen John Pohlman framför mig - han spexade mycket på lokala tv-nyheterna förr i tiden - bl. a. med denna :)
Önskar dig en regnfri söndag!

Steve sa...

Så du kan få till det. Svart regn. En företeelse som låter något ödesmättad.

Ama de casa sa...

Åh! Den musikalen har till och med jag sett :-)

Jag tyckte uppriktigt synd om dig till en början, men sen såg jag att det var latmasken som gjorde att det regnade hos dig idag, och inte verkligheten. Hoppas det fortsätter så hos dig idag också :-)

Åke sa...

Klart en hänger på i refrängen 😊 Filmens titel är kul, och har sett filmen naturligtvis.. men jag minns inte för hur länge sedan och vilka som spelade... Jag kan komma på mig att jag nynnar den om jag måste jobba med något i regnigt väder... man blir glad av den 👍

FREEDOMtravel sa...

Nej nu regnar det verkligen inte i Stockholm! Och inte igår heller. Vi hade sillunch på bryggan med grannarna, som "urartade" till grillmiddag lite senare på kvällen och avslutades vid 01-snåret på natten ... ;)

Marina sa...

nej, just igår regnade det inte utan var fantastiskt väder! Idag däremot verkar det utlovade vackra vädret ha försvunnit någon annanstans.

Biggeros sa...

En liten fågel kvittrade i mitt öra och sade att värmen har kommit till Stockhom🤗🤗
Ditte lyckades att skicka lite värme från Torrevieja 😁Här är i Mazagon är det lite i överkant med 43 graders hetta😓😓😓
Vi hade behövt lite regn. Jag sjunger gärna med på tonerna....

Anita Malta sa...

Ja, idag, söndag kan du iallafall njuta av värme och riktigt vackert väder därhemma i Stockholm. Här på Malta är det konstigt nog både mulet och blåsigt idag men ändå står det 27+ på termometern. Ganska skönt faktiskt :)
Sjunger gärna med på på "Singin in the Rain" eftersom ingen kan höra att jag sjunger :-) Regnat har det inte gjort på flera veckor här på ön och inte lär det falla så mycket den närmsta månaderna.
Vid första ögonkastet kan man tro att du har en himla massa smuts på kameralinsen så det är ju tur att det "bara" var lite regn.

KajsaLisa sa...

Jag hade fint väder i Fredags också inne i stan så det beror nog mycket på var man befinner sig. Okej himlen var lite grå emellanåt. Det är bättre att fota än sjunga när det regnar :)

Mias Mix sa...

Härlig bild! Och skönt att det slutade regna. Är på väg hem från Skåne och vi hade massor av regn i fredags och sen strålande sol igår på bröllopet.

Eva Trillian sa...

På den här kusten kom det 113 mm över en dag - vägar och källare översvämmades och spolades bort ... Ingen sjöng ;)

Husbilen-Ellen sa...

Stämde bra!