måndag 25 september 2017

Glad måndag



Det var en extremt glad måndag idag kan jag säga - helt underbart väder utan ett enda moln på himlen. Varmt var det också. Å den kombinationen har vi inte varit bortskämda med i stor-Stockholm den här sommaren/hösten.

Bilden har inte mycket med inlägget att göra, men när jag såg skatan(?) som försökte få i sig en stor äppelskrutt först på motorhuven, sedan på biltaket så kunde jag inte låta bli att skratta. Är dock helt säker på att ägaren till den tämligen nya bilen kunde hålla sig för skratt med tanke på alla repor fågelns klor lämnade över hela fordonet.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

17 kommentarer:

nalta norrland sa...

Bra fångat 👏 Du är en mästerskytt å har fallenhet att hitta bästa bilderna 👍😶

Carita Liljendahl sa...

En måndag med sol, värme och en skata är en bra måndag!
Länkar till din blogg :-)

Anonym sa...

Excellent foto. Skuggan på biltaket gör fotot
till nåt speciellt. Att kråkan sen landat vid
en P plats, är mitt i prick. :)'

Ruth i Virginia

Ditte sa...

Läcker bild som verkligen piggar upp. Extra glädjande mes sol från en klarblå himmel i Stockholm.
Och skatan har verkligen parkerat sig....

Maria sa...

Vi har oxå haft en härlig dag i Skåne. Som gjord för att vara ute på fågeljakt!

Ama de casa sa...

Vilken underbar bild! :-)

Gissar att ägaren till den bil som stod bredvid containern mitt emot oss inte heller gillade det stenregn som föll över hans bil, när en gubbe stod och slog bort en massa cement mot containern som satt fast på några ledningar som han tydligen tyckte var intressanta att ta med sig.

PS: "Skatan" är en kråka. Men det spelar ingen roll. Bilden är lika fantastisk ändå. Den härligt röda speglingen på taket gör inte saken sämre. Lite undrar jag dock om bilen var rätt parkerad? Ser bara att det verkar vara "pendelparkering" lite längre fram... :-)

Åke sa...

Härlig bild som i första skedet gör en glad :) Hurvida bilägaren tar sig an det är en helt annan sak...

Mias Mix sa...

Ja vilken underbar dag det varit. Ja för alla utom bilägaren då... Har inte gjort en repa på min bil på 5 år men sen lyckades jag repa både fram och bak på samma vecka... Inte så kul.

BP sa...

Svar till Ruth och AMA:
Ni är suveräna!!! Ni ser saker som jag inte ens lägger märke till. Syftar på skuggan av fågeln alltså. Läckert nu när ni säger det. Tack:-) Å visst ja Ruth, du upptäckte till och med att fågeln hade rätt att parkera där:-) Ni är helt fantastiska:-)

Emma, Sol som sol? sa...

Synd man inte kan få email via bilregistret, då hade du kunnat skicka fotot som förklaring till bilägaren.

Anki sa...

Kanonbild som får mig att le - men förmodligen inte bilägaren.
Passar perfekt även till nästa veckas bild hos Sanna :)

Marina sa...

Vi tillbringade helgen i Stockholm och bara fredagens regnväder försvunnit så blev det ju en riktigt härlig helg :)

KajsaLisa sa...

Kul bild, nya bilar med rak plåt och fin lack skapar ångest. Det var fint väder igår men tyvärr hann jag inte fota något, tänkte kompensera alla regnbilder.

Steve sa...

Tror väl jag det, att skatan vill äta på välputsat tak. Ännu bättre när den kan spegla sig i glansen.

Anita-Malta sa...

En extremt Glad måndag hos BP förmedlas naturligtvis ända hit till Sarawak :-D Himla bra bild på skat.. fast är det inte en kråka? Oavsett, snyggt med speglingen och inte blir det väl repor på bilen, pippin väger väl inte så mycket. Fast jag vet inte, har ingen erfarenhet.

Svarade hos mig på din förra kommentar men kanske inte på allt. Minns inte men det där med gångbron och att de som nu trafikerar med sina småbåtar så tror jag inte att de kommmer drabbas så hårt. De som vill från A till B snabbt kommer alltid att finnas medan de som har tid och lust tar en promenad över bron. Idag har vi förresten också haft ett strålande väder tillsammans med värmen. Molnet på himlen är att maken inte mår bra alls. Började med förkylning men nu vet jag inte riktigt vad som är fel. Han sover mest.

Susjos sa...

En glad måndag för kråkan som fick sej ett skrovmål på bilens tak!
Idag är det tisdag,och minsann tror jag att solen försöker titta fram idag med! Jag kanske ska ge mej ut på en promenad, trots förkylningen?

Sv: Tvillingarna var tvungna att komma ut hos oss (via kejsarsnitt då vattnet hade gått och de låg i tvärläge, och en arm var på väg ut), men fick sen transporteras till annat sjukhus. Och för den andra kvinnan med trillingar i magen så lugnande värkarna ner sig med hjälp av mediciner...

Anni sa...

Läckert foto på kråkan och speglingen i lacken! verkligen snyggt fångat. Jag tror nog inte att de där klorna gör några repor, riktigt så vassa är de inte.